Dqg 19 ~ 17 mei: Lower Yosemite Falls

18 mei 2022 - Groveland-Big Oak Flat, Verenigde Staten

Vanochtend rond 06.00u ben ik weer opgestaan en heb mij klaargemaakt voor een tweede dag in Yosemite N.P. Rond 07.00u reed ik hier weg en rond 08.30u was ik in de valley. Genoeg parkeerplaats dit keer. Toen ik bij de entrance aankwam was het tolhuisje nog dicht, dus ik kon zo doorrijden! Wat een meevaller dit keer. Nadat ik de auto had geparkeerd ben ik naar Lower Yosemite Falls gelopen. Ik dacht dat het bordje ook zei "Upper Yosemite Trail", maar nadat ik bij de "Lower Falls" was geweest leidde het pad mij terug naar de shuttlebus.

IMG_9386 (1)

Met de shuttlebus ben ik naar "Mirror Lake" gegaan. Vanaf de shuttlestop was met 1 mile lopen naar het meer. Nou, die ene mile leek een eeuwigheid te duren. Het uitzicht was wel weer prachtig! Onderweg kwam mijn inner Freek Vonk nog naar boven en spotte ik een kleine hagedis of iets dergelijks.

IMG_9394 (1) IMG_9416 (2)

Eigenlijk wilde ik daarna nog naar "Glacier Point", maar ik zag al vanuit de shuttlebus dat het druk was in het park. Overal stonden auto's langs de weg en sommige parkings waren al vol. Er waren wegafzettingen en zelfs een file in het park. Dus ik besloot uiteindelijk terug te gaan naar het hostel. In het hostel heb ik Glacier Point nog even gegoogeld, zodat ik het toch heb gezien! HAHAHA, neehoor. Ik wilde weten wat ik gemist zou hebben, maar Glacier Point is een 'overview' over de vallei en 'El Capitan' en 'Half Dome'. Al die dingen heb ik gezien, alleen vanuit een andere hoek. Dus volgens mij heb ik niet veel gemist, maar altijd een reden om nog eens terug te komen.

Onderweg naar het hostel ben ik gestopt bij de supermarkt voor drinken en chips voor onderweg. Tijdens het parkeren kwam er zo'n scheve Anita naast me staan met der veel te grote wagen die ze duidelijk niet normaal kan parkeren. Hierdoor kon ik nog maar net mijn eigen auto uit en die parkeerplaatsen hier zijn niet smal ofzo...

Terug in het hostel heb ik weer lekker rustig aan gedaan en alvast een beetje ingepakt voor morgen, San Francisco it is! In de tussentijd zijn er 3 nieuwe mensen in het hostel gekomen. 3 mannen, waarvan 2 volgens een koppel is. Zij slapen wel allemaal op de slaapzaal. Ik heb ook de gastheer nog eens om zijn naam gevraagd en hij heet officieel Brandon, maar we mogen Bran zeggen. Had ik het toch goed. We hebben een tijdje gesproken over vanalles en nog wat. Hij was een soldaat en is uitgezonden naar Afghanistan. Hij heeft een hekel aan Amerika en doet aan protesten. Hij heeft blijkbaar ook ergens een standbeeld van Teddy Roosevelt neergehaald... Meet Bran people!

Tussen het chillen in en het schrijven van deze blog zijn er meer mensen bijgekomen in het huis. Nog 3 mensen. Het huis is dus best wel vol in het algemeen. Volgens mij zijn beide private rooms bezet, of in ieder geval 1 en in de slaapzaal slapen weer 5 mensen. Ben benieuwd of er vannacht gesnurkt wordt op de slaapzaal. Mijn oordoppen liggen al klaar.

Morgen moet ik voor 10.00u uitchecken. Ik heb geen haast, dus zodra ik kan en wil vertrek ik richting San Francisco. Mij kennende zal dat ongeveer rond 08.00u zijn. Het is ruim genomen 3 en een half uur rijden. Dat is niks meer na die rit van 7 uur, maar ik zal toch een tussenstop maken. Ik moet niet ineens naast mijn schoenen gaan lopen en stoer gaan doen. San Francisco is de laatste nieuwe plek waar ik blijf voordat ik terug ga naar Santa Monica en terug naar huis! Aftellen...