Dag 31/32 ~ 29/30mei: I’m coming home

30 mei 2022 - Capelle aan den IJssel, Nederland

Zondag 29 mei

Vanochtend was ik alweer vroeg wakker, eigenlijk al om 04.30u. Denk toch een beetje onbewuste spanning voor mijn vlucht die pas om 19.25u is… Ik probeerde weer in slaap te vallen, maar het werd geen diepe slaap meer en om 06.15u was ik klaarwakker. Ik heb even met Nederland gebeld en ben daar weer gaan liggen tot 08.00u. Toen ben ik me gaan klaarmaken. Ik heb niet heel lang nodig in de ochtend, douchen, aankleden en haren kammen. Ik ben zo klaar. Ik heb allebei mn koffers weer opengegooid, al het belangrijke in mijn handbagage gelegd, spullen weggegooid en de rest ingepakt. Ik zit ruim onder het maximale gewicht, dus ik voorzie geen problemen. Al weet ik dat ik toch altijd wel gecontroleerd wordt, mijn koffers of ik. Dus benieuwd wat het vandaag zal zijn!

Mijn koelbox heb ik, samen met mijn pindakaas, achtergelaten in de keuken. Mijn pepperspray heb ik achtergelaten bij de receptie, want dat kan ik niet meenemen naar Nederland.

Rond 10.45u ben ik naar beneden gelopen met alle bagage en heb me uitgecheckt. Mijn koffers liet ik in de storageroom en ik kon nog eventjes naar buiten. Ik heb zoals gepland mijn Subway gekocht en ben in het hostel blijven chillen tot 13.00u. Rond 13.00u heb ik m’n koffers uit de storage room gehaald en ben ik richting de bus gelopen. Een hele aardige buschauffeur bracht me naar LAX Station en vanaf daar pakte ik weer de shuttlebus naar de luchthaven. De shuttlebus brengt je naar de aankomsthallen, maar ik moest natuurlijk naar de vertrekhallen. Dus dat was even zoeken, want LAX luchthaven is huge! Het heeft 8 terminals en mijn gate bijvoorbeeld is gate 152… Ik wist wel welke terminal ik moest zijn, maar het was wel even lopen.

Zoals verwacht was ik te vroeg en was mijn check-in balie nog niet open. Gelukkig hoefde ik maar 30min. te wachten ofzo! Iets voordat de balie openging ben ik alvast naar de balie gelopen en ik kon zo doorlopen. Blijkbaar is het vanaf LAX - AMS anders en mag je geen trolley + rugtas meenemen… Dat zijn 2 stukken bagage. Ik vroeg de receptioniste hoe dat kan, want ik ben van AMS-LAX ook gekomen met een rugtas + trolley… Er kwam een man bij en die legde uit dat de regels in de VS anders zijn bladiebladieblaaaa! Ik moest mijn trolley dus laten inchecken. Gratis, gelukkig! Ik had allerlei belangrijke spullen in mijn trolley gedaan, dus die heb ik in mn tas gedaan! Loop nu wel met tas van 100kg. ofzo, maar gelukkig kan ik zometeen HEEL LANG zitten haha. Ik voorspelde het al he: er is altijd wat! Ik was ook vergeten dat er een blikje drinken in m’n rugtas zat en m’n deodorant toen ik langs de security moest. Dus mijn tas werd natuurlijk weer apart genomen! Mijn blikje drinken was “te groot” en mocht niet mee. M’n deodorant daarentegen, daar werd niet naar omgekeken. ZO RAAR! Ga je naar een honkbalwedstrijd en dan wordt je deodorant ingenomen wegens dreigend gevaar. Ga je vliegen, geen probleem. RARE keuzes worden er hier gemaakt hoor…

Eenmaal door de security zat er niks anders op dan wachten. Ik heb KFC gegeten rond 16.00u en ben toen bij de gate gaan zitten. Boarden begon pas om 18.50u, maar ik was daar vlakbij toiletten en kon m’n telefoon opladen etc. Het vliegtuig kwam rond 17.20u aan. Het boarden begon precies op tijd, maar het duurde ruim een halfuur langer. We vertrokken uiteindelijk rond 20.00u in plaats van 19.25u. Helaas had ik geen stoel bij het raam dit keer, dus kon niet echt videobeelden maken. Het was een nachtvlucht, dus vrijwel direct gingen de lichten uit zodat mensen konden gaan slapen etc. Rond 20.30u gingen de lichten weer aan voor het eten. We konden kiezen uit kip met polenta of vegetarische pasta. Ik koos voor de pasta. Tijdens de eerste uren van de vlucht was er een kind continue aan het huilen. Op een gegeven moment hoorde ik een tweede… Als de één begon, begon de ander. Begon de één harder te schreeuwen, dan ging de tweede ook harder. Heel vervelend haha!

Sommige mensen hebben echt geen manieren. Er zat een man voor me die uiteindelijk z’n stoel zo ver naar achteren deed dat hij bijna op schoot zat. Hetzelfde geldt voor bij het meisje wat naast mij zat. Als je zoveel ruimte nodig hebt, dan ga je maar business class zitten ofzo… Aan de andere kant van mij zat een oudere dame. Zij had zelf niet echt manieren, trok zichzelf op aan de stoel voor zich etc… we moeten allemaal 11 uur vliegen hoor… Er was ook een man tijdens het boarden die naast zijn vrouw wilde zitten. Dat zat hij in eerste instantie niet… Hij is gewoon naast zijn vrouw gaan zitten en heeft de man, wiens plek hij heeft ingenomen, gewoon gezegd zou je aub op stoel … willen gaan zitten. Ik zit liever naast m’n vrouw. WOW! Hij heeft geluk dat die man dat accepteerde…

Maandag 30 mei

Een sprong in de tijd. Een groot gedeelte van de vlucht heb ik geslapen of ieder geval m’n ogen gesloten. Soms was er wel hevige turbulentie. Één van die kinderen bleven huilen zodra het de ogen opende. Rond 14.05u Europese tijd kregen we ontbijt, haha. Grappig de steward van ons gangpad zei ook echt “goodmorning” terwijl we inmiddels al over Ierland vlogen, dus het eigenlijk al middag is. Maar in de VS was het 05.20u. Het ontbijt bestond uit een croissantje met jam/boter, yoghurt en een cupje cranberry sap.

Terwijl ik in de rij sta voor de transfer security hoor ik een kind huilen. Dat is datzelfde kind dat gedurende een 11 uur durende vlucht heeft gehuild... wauw! Ook Zurich Airport is een grote luchthaven, dus moest met een trein van gate E naar A. Tegen de tijd dat ik daar aankwam had ik nog 30min voordat we zouden boarden voor AMS. Tijdens het boarden werd er omgeroepen dat sommige mensen hun stoel was gewijzigd. Surprise surprise. Ik kreeg een andere plek. Het was een korte vlucht, iets langer dan 1 uur. Dus dat was makkelijk vol te houden na die vlucht van 11 uur. Op Schiphol aangekomen naar de bagageband en wachten op mn koffers. Er stond “alle bagage is gelost”, maar mijn koffers waren er nog niet. Gelukkig kwamen ze niet lang daarna toch op de band. Mijn moeder en zus kwamen me halen!

Morgen schrijf ik nog één verslag om terug te kijken op de afgelopen maand, die zo ontzettend snel is gegaan!

1. Marianne:
    Welcome back 😊
  2. Lauren:
    Thank you!
  3. Annemiek:
    Koffer vol herinneringen meegebracht✅💖
  4. Mark:
    Wel Lauren,

Jij maakt mij wel wat mee zeg. Dat kij tindens je vlucht LAX naar SWISS door zoveel misbaksel omringt werd qua medereizigers, is best wel uniek. En dan ook nog 2 jengelende kleintjes.
    Jij kon niet op jouw smartphone Swissair inchecken en dan gewenste seat regelen, of te vermoeiend?
    Je merkte het weer wat 9/11 de yanks heeft aangedaan (stadions, airport check) Bin Laden heeft hen goed getraumatiseerd.
    Anyhow, na deze 30 dagen bent ge wel een heel bijzondere ervaring rijker door de westcoast area van de USA.
    Ga maar lekker jouw ritje Death Valley Yosemite met de zwoegende fiesta door de mountain roads herbeleven.

Welterusten😴😴😴 zo dadelijk in Capelle a/d IJssel so count your 🐑🐑🐑🐑
  5. Lauren:
    31 mei 2022
    Jawel, was al ingecheckt via m’n telefoon. Maar de vlucht was vol, overboekt zelfs… dus er was vrij weinig keus in plek!
  6. Els Vonk:
    Welkom thuis.