Dag 18 ~ 16 mei: Yosemite N.P.

17 mei 2022 - Groveland-Big Oak Flat, Verenigde Staten

Gisterenavond kwamen er nog 3 mensen binnen, één koppel en één man. Het koppel slaapt in de private room en op de slaapzaal liggen nu 5 mensen, 3 vrouwen en 2 mannen. Het was erg rustig vannacht, geen gekke geluiden of snurkende mensen. Ik had iets anders verwacht op een gemengde slaapzaal. Van de 5 mensen gingen er 3 vanochtend alweer weg.

Om 06.00u, of tenminste rond 06.00u wilde ik opstaan. Met mij ook nog een aantal anderen, dus ik moest even wachten tot ik kon douchen. Rond 07.00u liep ik naar buiten om te bellen met Nederland. Het koppel was ook buiten en hoorde één van hun Nederlands praten. Ik was voor het eerst echt blij om Nederlanders om mij heen te hebben. Wij hebben even gesproken.

Daarna ben ik richting het park vertrokken. Ik kon gelukkig doorrijden. Ik ben eerst naar Tuolumne Grove geweest. Dat is een wandeling door een bos met sequoia bomen. Er is er zelfs één waar je doorheen kan lopen. Daarna ben ik richting de 'valley' gereden, maar onderweg ben ik ongeveer overal gestopt waar een uitkijkpunt is. Ik heb zoveel gezien, ik weet niet eens wat ik allemaal heb gezien. Wel weet ik dat ik Tunnelview heb gezien, Brideveilwaterval, nog andere watervallen en gesteente. De Brideveil Trail was dicht voor reconstruction, helaas.

IMG_9305 (2)IMG_9318 (2)IMG_9332 (1)

Ik ben nu in 4 verschillende nationale parken geweest. Allemaal erg mooie en een aparte ervaring. Voor mijn gevoel is de Grand Canyon en Zion meer gesteente, Death Valley vooral een hete vlakte en Yosemite vol groen en water. Maar misschien ben ik nu een natuurbarbaar en beledig ik de parken nu. Zo heb ik het in ieder geval ervaren.

IMG_9348 (1)IMG_9350 (2)

Uiteindelijk was er geen parkeerplaats meer bij het visitors center. Dus besloot ik terug te gaan naar het hostel. Ik had al best veel gezien vandaag. Bij de buren heb ik lunch gehaald en daarna lekker gechild in het hostel. Ik heb mijn verblijf voor San Francisco geboekt. De laatste nieuwe stop voor ik naar Santa Monica terug ga. Ik verblijf weer in een hostel en in een kamer van 4, voor alleen vrouwen.

Terug in het hostel was ik helemaal alleen. Logisch ook wel, want het was rond 13.00u 's middags. Ik heb na mijn lunch en het boeken van mijn verblijf mijn film afgekeken en ben een nieuwe gestart. Rond 18.00u ben ik weer naar de buren gelopen voor een pizza en dat heb ik voor het huisje, in de zon,  opgegeten. Rond diezelfde tijd kwam de gastheer met een nieuwe gast binnen. Hij heeft de private room nu, dus de Nederlanders zijn al weg, jammer! Ik ben de gastheer zijn naam vergeten, moet het morgen opnieuw vragen. Het is Bren/Brent/Brandon ofzo, maar hij vroeg mij heen geïnteresseerd naar mijn dag en wat ik heb gedaan. Hij vond het fijn voor mij dat ik toch door kon rijden bij Yosemite en wat ik allemaal heb gezien. Ik vertelde over mijn plannen voor morgen en hij zei dat hij morgen dan weer mijn verhalen wilt horen. Toch leuk als iemand interesse toont!

Morgen wil ik iets eerder vertrekken. Vandaag was ik rond 08.30u in het park, maar door alle stops die ik heb gemaakt kwam ik pas rond 11.30u aan in de valley. Morgen wil ik direct naar de valley rijden en naar 'Glacier Point'. Ook kan je vanaf daar naar Upper en/of Lower Yosemite Falls. We zullen zien wat er morgen allemaal wel of niet lukt.

1. Mark:
    Wel,
    Je mag idd tevreden zijn over exploring yosemitee day 1 met alle stops, en views die jij mocht ervaren.
    Dacht dat het N.P. ook logeerverblijf biedt, en men fietsen kan huren. Inderdaad in tegenstelling tot de eerdere N.P nu volop groen,water en natuur. Maybe loop jij tegen eekhoorns aan. Enjoy your Yosemitee experience. Doeiìiiii.
  2. Lauren:
    17 mei 2022
    In de Grand Canyon verhuurde ze ook fietsen dus dat zal hier ook wel kunnen! Ik heb al genoeg eekhoorns gezien inderdaad. Ook een aantal die snel over de weg rennen en houden voor beer gevaar. Gelukkig geen beer gezien, alhoewel op HELE verre afstand het wel een te gekke ervaring zou zijn!
  3. Caroline:
    17 mei 2022
    Dat Bren,Brent of Brandon je verhalen wilt horen dat snap ik wel 😁 Je vertelt ze net zoals je ze beschrijft en dat is geweldig ! Het voelt iedere dag als ik mijn mail box open of ik zelf met je op reis ben. 🤣

Gave foto's ook weer! Fijne dag weer kanjer 💪😘
  4. Lauren:
    17 mei 2022
    Haha! Ik schrijf beter in het Nederlands dan dat ik vertel in het Engels. Maar ach, ze begrijpen me hier. Dat is het belangrijkste
  5. Els Vonk:
    17 mei 2022
    Je hebt prachtige foto's gemaakt. Succes met het vervolg van je reis.
  6. Lauren:
    Dankjewel Els! ❤️