Dag 29 ~ 27 mei: 2 days left…

28 mei 2022 - Santa Monica, California, Verenigde Staten

Gisterenavond kon ik maar moeilijk de slaap vatten. Geen idee hoe het kwam. Ik had het warm, dus sloeg de deken van me af, dan werd het weer fris, dus had ik de deken weer nodig. Het raam was wel open voor wat frisse lucht, maar toch bleef het een soort van warm in de kamer. Ik viel pas laat in slaap, maar was al wel weer om 06.15u wakker. Gisterenavond stond ik op de gang te bellen met mijn zus, toen er een vrouw in de kamer bij kwam. Er waren dus 5 mensen in de kamer. Die mevrouw ging midden in de nacht weer weg en is niet meer teruggekomen. Het bed was leeg toen ik wakker werd… ook raar! Er is gisteren ook nog iemand uit Zuid-Korea in de kamer gekomen. Zij moest langer in de VS blijven omdat ze, toen ze naar huis wilde gaan, positief testte op COVID-19. In Zuid-Korea hebben ze nog veel maatregelen zei ze.

Vanochtend was ik alweer om 06.15u wakker, maar rek het de laatste dagen op naar 07.30u en dan ga ik me klaarmaken. Ik ben eerst naar de “Greetings from Santa Monica” mural geweest. Dezelfde artiest die de mural in San Diego en Las Vegas heeft gemaakt heeft door verschillende staten en steden deze murals gemaakt. Toen ik aan het begin van mijn reis Santa Monica verliet, toen zag ik dat deze mural bestond. Dus ik besloot er ein-de-lijk naartoe te gaan. Nu heb ik een soort kleine collectie van 3 murals, die lijken op ansichtkaarten. Daarna heb ik de bus gepakt naar Beverly Hills. Over Rodeo drive gelopen, naar Spladena House en nog een beetje door de rest van de buurt. Weer geen celebrities gespot in het wild en hun huizen waren moeilijk te vinden. Die zijn goed verstopt!

IMG_0043 (1)IMG_0053 (1)

Daarna heb ik de bus terug genomen naar de Santa Monica pier en het wat foto’s op het strand gemaakt en heb een broodje gekocht bij Subway. In 2015 heb ik voor het eerst Subway gegeten en toen hadden ze “roast beef”. Dat was erg lekker, dus ik ging kijken of dat nog steeds bestond en dat deed het! HEER-LIJK. Nog 2 dagen en ik bedenk nu pas dat ik ook Subway kan eten. Aah well, beter laat dan nooit! Terug in het hostel heb ik gebeld met Nederland en ben ik even komen chillen. Later ben ik weer naar Third Street Promenade gelopen en heb een jersey gekocht voor mezelf. Als aandenken aan deze trip.

IMG_0094 (1)

Morgen wil ik misschien nog terug naar Venice Beach, want ik zag op Google Maps dat daar ook grachten zijn. Die heb ik de vorige keer niet gezien, maar was toen ook maar heel kort door Venice gefietst. Met de bus kan ik daar heen of ik kan lopen. Lopen is misschien wel leuker langs het strand. Daar ga ik even over nadenken. Verder ga ik morgen m'n koffer inpakken en dan is het afronden!

1. Mark:
    Nou,
    Een lekker relaxte vrijdag toch chilling Beverly Hills etc. De huizen gaan daar altijd schuil van de celebrities.

Zaterdag kun je overwegen 2 miles lopen Santa Monica naar Venice (vond slenteren langs de beaches altijd leuk), en dan met lijn 33 bus terug in 17 min (of terug lopen)

Je moet wel een voldaan gevoel hebben. De reisopbouw was goed met zulke afsluitende LA dagen I think.
    Geniet zaterdag nogmaals van jouw Subway Roasted Beef and get ready for the sunday flight ✈ back home.
  2. Lauren:
    28 mei 2022
    Ja, jammer. Want ook Beverly Hills wordt opgehyped, maar je ziet vrij weinig. Jammer aan de ene kant en ik val in herhaling als ik zeg dat dit ook weer overdreven is. Hier leven celebrities echt in afgesloten communities. Verheven boven de rest van het volk…

Ik ga zeker nog een aantal subway broodjes halen, lekker! En in Venice is er een In-N-Out burger, dus de laatste dagen kan ik nog lekker snacken!
  3. Joyce:
    28 mei 2022
    Niet alleen celebrities wonen afgesloten, ook de dagelijkse Amerikaan. Zij weten niet eens wie hun buren zijn. "Minding my own business" wordt heel hoog in het vaandel gedragen.
  4. Lauren:
    29 mei 2022
    Ook raar, terwijl Amerikanen toch altijd zo sociaal overkomen.
  5. Els Vonk:
    28 mei 2022
    Warm, koud met slapen? Toch geen opvliegers.
    Wat raar dat die mevrouw met positieve test bij jou op de kamer mocht.
    Een mooie dag vandaag.
  6. Lauren:
    29 mei 2022
    Hahaha opvliegers! Ik hoop het niet. Zou wat zijn, 28 en in de overgang…
    Ze was alweer beter voor ze hier in het hostel kwam.
  7. Marianne:
    28 mei 2022
    Wat een reis, en weer een ervaring rijker inmiddels😊.
    Alvast een goeie reis terug naar huis, iets moois om op terug te kijken Lauren 👍👍😊
  8. Lauren:
    Dankjewel Marianne! ❤️