Dag 28 ~ 26 mei: Bye bye auto...

27 mei 2022 - Santa Monica, California, Verenigde Staten

Vannacht heb ik best goed geslapen. Ik was wel weer vroeg wakker, rond 06.16u. Maar ik was echt heel moe gisteren. Gisteren toen ik opstond was de kamer nog vol. Toen ik terugkwam uit Malibu was het leeg, maar in de loop van de dag kwamen er twee meiden binnen. Volgens mij blijven zij tot en met vrijdag.

Ik ben rond 07.30u opgestaan om te gaan douchen en mij klaar te maken voor de tweede keer Hollywood. Ik betaalde voor de laatste keer $40,- parkeerkosten in de garage, echt bizar…, en reed naar Hollywood. Dit keer had ik genoeg muntjes voor parkeergeld, dus ik had 2 uur de tijd om rond te lopen over de Hollywood Boulevard. Dat was fijn om op je gemakje rond te lopen. Nadat ik van heel sterren foto’s heb gemaakt en alles wel gezien had wat ik wilde zien besloot ik terug te gaan naar de auto.

Ik reed vanaf Hollywood naar de luchthaven en heb onderweg nog getankt, want ik moest het vol inleveren. Dat heb ik netjes gedaan… ik legde de man uit dat ik de auto eerder terugbracht, want ik heb het niet meer nodig. Hij zei dat hij het contract zou afsluiten en, dat ik als het goed is, ik het geld terugkrijg voor die dagen dat ik het eerder heb ingeleverd. Laten we het hopen, dat zou mooi meegenomen zijn.

Vanaf Hertz nam ik de shuttle bus naar de luchthaven. Met een andere shuttle bus naar het busstation en vanaf daar de bus naar Santa Monica. Dat was wel even een tripje, want ik ben gestopt bij alle 7 terminals, de rentalcar depot en toen pas naar LAX Station waar ik de bus naar Santa Monica kon pakken. Maargoed, dat had ik al berekend voor vandaag!

Het gekke was wel, toen ik de auto inleverde, dat het leek alsof er een last van mijn schouders afviel. Terwijl het hebben van een auto de afgelopen 28 dagen alles behalve een last was, maar onbewust was ik er toch meer mee bezig dan ik dacht. Staat hij nog op de parkeerplaats, is er geen schade, wat zullen de parkeerkosten vandaag zijn?

Bedankt autootje voor alles! De veilige kilometers en de verwennerij om mij snel van A naar B te brengen. Het was me een waar genoegen om de afgelopen 23 dagen met je door te brengen! Ja, 23 dagen. De eerste 3 dagen had ik geen auto en de eerste huurauto liet me na 2 dagen in de steek… Bedankt voor het gezelschap en voor het luisteren naar de vele autoconcerten die ik heb gehouden!  Terwijl ik in de auto zat om het in te leveren bedacht ik me eigenlijk hoe zelfverzekerd ik heb gereden de afgelopen tijd. Een gevoel wat ik niet gauw ervaar, zelfverzekerdheid, maar ik ging lekker met het verkeer mee! Ik geef mezelf een schouderklopje, haha!

IMG_8738 (1)IMG_8740 (1)IMG_9249 (1)

Terug in het hostel heb ik even een korte break genomen en ben daarna naar Third Street Promenade gelopen. Je hebt daar winkels. Misschien wil ik nog iets voor mijzelf kopen als souvenir van deze reis, maar dat doe ik dan morgen of zaterdag.

Wat apart is, ik ben al een aantal keren uiteten geweest bij North Italia (het restaurant naast het hostel) en ik wissel dan de briefjes van $100,-. Er is me serieus al twee keer gevraagd of ik wisselgeld wilde op een bedrag van rond de $40,- . HALLO, WAT DENK JIJ? Het eten is goed en de service is goed, maar denk je serieus dat ik even $60,- laat liggen voor jou… HAHA. Uhm nou nee! Ik wil graag mijn wisselgeld JA!

Morgen wil ik nog een aantal dingen doen. Ik wil naar de “greetings van Santa Monica” mural om de serie compleet te maken. Ook wil ik naar het strand. Ik maak er altijd een soort traditie van om in het zand het land en jaartal te schrijven en een foto te maken bij de waterlijn. Ook wil ik met OV naar Beverly Hills om me te vergapen aan de dure huizen. dromende dat ik daar ooit zal wonen! Neehoor haha. Geef mij gewoon het simpele Capelle aan den IJssel, joe! Daar zijn en komen ook genoeg fancy, onbetaalbare huizen voor de simpele burgers van de pittoreske stad met een dorpsgevoel.

1. Mark:
    Lauren,
    Ik vermoed dat men jou bij North Italia toch voor een bekend voorkomende celebrity aanzag, en dacht dat die topper toch wel effe dat wisselgeld als fooi zou achterlaten😆.

Wel, eenmaal gewend merk je toch hoe relaxed rijden in de USA is. Keep your lane werkt perfect, en bumperkleven kennen zij niet. Gedrag best netjes.
  2. Lauren:
    27 mei 2022
    Haha grappenmakers zijn het! Stay in your lane zouden ze in Nederland ook moeten invoeren. Veel beter dan telkens te wisselen van baan. Ik merk wel dat via rechts inhalen tegen mijn natuur is. Kies er toch vaker voor om via links in te halen. Maar gedrag is veel beter dan in Nederland. Als één iemand remt dan remt gelijk iedereen erom heen ook, geen bumperkleven, ritsen is ook echt om en om. Dat gaat in Nederland niet op…
  3. Willie:
    27 mei 2022
    Topper! Nog even lekker genieten van de laatste dagen daar! Alleen nu zonder auto 🤗
  4. Lauren:
    Yes! ❤️
  5. Els Vonk:
    27 mei 2022
    Ik denk wel dat je zonder deze auto de trip minder gemakkelijk had kunnen maken. Dus, leve de auto, en fijn dat het je een stuk zelfverzekerder heeft gemaakt, dan je had gedacht. Nog veel plezier deze laatste dagen.
  6. Lauren:
    Dankjewel! ❤️