Dag 20 ~ 18 mei: Do you know the way to San Francisco

19 mei 2022 - San Francisco, California, Verenigde Staten

JA, ik weet dat het liedje heet: "Do you know the way to San Jose", maar ik ben niet in San Jose! Wel in San Francisco ;)

Vanochtend was ik al vroeg wakker, rond 6u, maar ben blijven liggen tot 7u. Ik ben me toen gaan klaarmaken en rond 8u heb ik Groveland verlaten en ging op weg naar San Fran! Ik kwam Bran nog tegen en hij wenste me een veilige reis en veel plezier op de rest van mn trip! Bij elk hotel/motel/hostel wat je boekt krijg je altijd een mail of je een review wil schrijven. Voor dit hostel ga ik een positieve review schrijven, alleen al omdat je goed behandeld wordt door het personeel. Wat volgens mij uit één persoon bestaat, haha!

De weg naar San Francisco was interessant. Ik verliet de gehuchten en ging richting de “big city”. Dat was ook te merken, want het verkeer werd drukker en in plaats van 1 baanswegen reed ik weer op de snelweg met 6/7 banen… Onderweg was er veel file, want er waren verschillende ongelukken gebeurd. Wat ik begrijp met ZOVEEL banen en korte exits, waardoor je soms helemaal van links naar rechts moet crossen. Of als je gewoon niet goed hebt opgelet… Maar het was weer een wereld van verschil, terug naar de stad.

Ik was te vroeg bij het hostel aangekomen, check-in is overal en altijd om 15u. Maar mijn kamer was al klaar, dus kon toch al inchecken. In het hostel aangekomen wilde ik het rustig aandoen, beetje verkennen, kleding wassen. De wasruimte ging pas om half 5 open… dus ik besloot de buurt een beetje te verkennen. Ik zit op loopafstand van de pier van San Francisco. Ik kan Alcatraz zien vanaf het hostel en pier 39 zit op loopafstand. Pier 39 is een ligplaats voor wilde zeeleeuwen. Die geur, niet te doen hahah! Maar het was wel een mooi gezicht!

IMG_9441 (1) IMG_9438 (1)

Natalie is nu ook in San Francisco, dus we hebben elkaar weer ontmoet. Zij vertrekt morgen weer. Met haar ben ik naar Union Square gelopen, want ze vertelde me dat ik een andere OV kaart hier nodig heb, dan de tapcard die ik al had. Clippercard heet deze kaart… dus die zijn we gaan halen. Daarna waren we beide moe, want zij had al heel wat gedaan vandaag en ik was hier naartoe komen rijden. Ik ben toen met de bus teruggegaan naar het hostel en zij naar die van haar! Het was leuk elkaar toch weer te ontmoeten.

Terug in het hostel heb ik m’n kleding in de was gegooid en bleek er een bed bezet. Dus ben toch niet alleen in de kamer. Dat is toch iets gezelliger. Ze heet Cailynn en is Canadees. Nadat m’n kleren gewassen waren heb ik ze in de droger gegooid, maar deze droger had een programma van 1,5 uur. Ik denk dat m’n kleding inmiddels poppenkleding is geworden. Als ik terugkom moet ik niet alleen een nieuwe garderobe omdat ik moddervet ben, maar ook doordat m’n kleding is gekrompen tot een maatje weet ik veel! Terwijl mijn kleding in de was zat ben ik gaan douchen. De douche is hier sowieso al iets apart. De douches en de toiletten zijn in dezelfde ruimte, logisch wel, maar er is geen aparte deur voor de douche. Alleen een gordijn om je achter te verkleden en daarna een douchegordijn om achter te douchen. WEIRD en een beetje oncomfortabel… De douche is trouwens verschrikkelijk. Er komt een zielig straaltje water uit de douche en het water is nog maar net lauw te noemen. Ik wilde m’n haren wassen, maar tegen de tijd dat ik klaar ben kan ik alweer naar huis. Zolang zou het duren. De kamer lijkt op de 3e klas Titanic. Herinneren jullie je die scene waar Jack met handboeien aan een buis vast zit. Die ruimte, nou zo ziet de slaapzaal er ongeveer uit… Ook is er maar één stopcontact in heel de kamer. Voor 5 mensen (als alle bedden vol zijn. Gelukkig heb ik mijn verlengsnoer bij me. Plus deze kamer heeft alleen gemeenschappelijk licht, dus als het licht uit is zit iedereen in het donker en heb je geen klein lampje bij je bed... ja... het enige voordeel van dit hostel is denk ik echt de ligging... Ik moet eerlijk zijn, het is dat ik een plaats heb om te verblijven en dat ik hier gratis parkeren heb, maar ik raad je dit hostel niet aan. Dit hostel krijgt van mij geen positieve review. MAAR HEE, het is maar voor een aantal dagen.

Morgen wil ik misschien naar de Golden Gate Bridge. Natalie vertelde alleen dat ze een borg deposit vragen van $350,-  uhm hallo… voor een fietsie! Doe eens even gauw normaal. Als dat echt zo is, dan ga ik maar lopen. Ik kan nu de bus pakken met m’n clippercard. Ik wil ook naar Lombardistreet en terug over de pier. Ze hebben leuke souvenirshops en pier 39 is echt een attractie op zich. Daar wil ik nog wel eventjes rondlopen. Er is hier ook weer een “Greetings from…” Mural, alleen niet van dezelfde artiest als de andere murals die ik heb gezien. Maar sowieso leuk om even een kijkje te nemen. Genoeg te doen dus voor de komende dagen. Morgen en overmorgen heb ik de tijd om te ontdekken en te doen wat ik leuk vind. Daarna staan er 2 trips gepland, Alcatraz en een honkbalwedstrijd.

1. Els Vonk:
    19 mei 2022
    Ik was inderdaad ook het liedje aan het zingen in gedachten met San José, voordat ik jouw reactie las.
    Grappig dat mensen dat gelijk doen, zonder verder te lezen.
    Veel plezier in San Francisco. Ach en wat je maat kleding betreft, dan heb je in Nederland weer wat te shoppen.
  2. Lauren:
    19 mei 2022