Dag 22 ~ 20 mei: Golden Gate Bridge

21 mei 2022 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Sinds gisterenavond produceren de leidingen een enorme herrie… heel irritant. Weet niet wat het is of wat er door de leidingen loopt, maar het maakt lawaai hahaha! En één van die andere meiden snurkte vannacht, dus ik had m’n oordoppen nodig! Pfoeee wat een nacht!

Vanochtend ben ik rond 07.00/07.30u opgestaan om me klaar te maken. Vandaag stond de brug op de planning, 16th avenue tiled steps en Chinatown. Ik was met de bus binnen 25min. bij het Welcome center van de Golden Gate Bridge. Tijdens mijn wandeling over de brug ben ik op elk punt, waarvan ik dacht goede foto’s te kunnen maken, gestopt. Je kan je voorstellen dat het dus een eeuwigheid duurde voordat ik eindelijk over de brug was gelopen! Ik ben doorgelopen tot een ‘vista point’, heb daar nog wat foto’s gemaakt en ben toen terug gelopen. Op de terugweg hoefde ik geen foto’s en/of video’s meer te maken, dus kon sneller lopen. De wandeling over de brug terug was 2,75km. Reken maar uit! Er was een man bij de brug die onder de indruk was van mijn statief. Ik heb een speciaal licht reisstatief die lekker klein is en makkelijk is om mee te nemen op reis. Ik heb er nog meer, maar die zijn groot, zwaarder en nemen heel veel ruimte in, in je koffer. Hij vroeg mij van welk merk het was en hij wilde het ook hebben, want het zag er handig uit.Bij de brug, tijdens het maken van foto’s, deed mijn camera ook raar. Ik dacht even dat het kapot was, omdat hij natuurlijk eerder tijdens mijn reis hard was gevallen. Er bleek een instelling te zijn veranderd, doordat ik mijn camera heel de tijd in en uit mijn tas haal. Gelukkig ontdekte ik dat en daarna deed hij weer normaal. Dacht eventjes dat mijn camera kapot was gegaan…

IMG_9578 (2)IMG_9582 (1)

Daarna heb ik de bus gepakt naar 16th avenue tiled steps. De naam zegt het al, het is een trap bedekt met mozaiek. Een heel mooi gezicht. Daar in de buurt heb je ook de ‘hidden steps’ en die bleek ook bedekt met mozaiek, maar dat zag ik pas toen ik beneden stond. Er waren heel weinig mensen daar. Ik vraag me af of het echt een toeristische attractie is, maar ik ben blij dat ik het heb gezien!

IMG_9628 (2)IMG_9635 (2)

Vanaf daar heb ik de trein gepakt naar Chinatown. Amerika is wel een beetje verwarrend hoor. Je hebt de cable car, de beroemde en ouderwetse tram. Maar ze hebben hier ook een soort gemoderniseerde tram, dan heet dan weer een trein. Kunnen we voortaan afspreken dat we universele namen hebben voor dit soort dingen 😂 Ik zag namelijk op Google Maps dat ik de “N-lijn” nodig had. Dus ik liep naar de halte toe en er stond “bus stop N”. Maar Google Maps liet een icoontje van een tram zien, maar er was geen bordje van tramhalte lijn N. Ik kwam iemand tegen, dus ik vroeg wat ik het beste kon doen en zij dat ik de “train” moest nemen, voor ons de tram dus… In Chinatown heb ik lekker gegeten bij een Chinees restaurant. Heerlijk joh! Even m’n achternaam eer aan gedaan, voor de mensen die nog niet wisten dat mijn achternaam Chinees is. Al vinden Chinezen mij niet officieel Chinees, maar er stroomt toch echt Chinees bloed door deze, inmiddels, dichtgeslibde aderen! HAHAHA! Ik had een lekkere chow mein besteld, loempia’s en gestoomde bapao buns. Mijn ogen waren groter dan mijn maag, dus ik heb mijn loempia’s opgegeten en een deel van de chow mein. De rest heb ik bewaard voor de avond.

IMG_9649 (2)

Daarna ben terug gegaan naar het hostel. Ik heb mijn foto’s bewerkt en met Nederland gebeld. In de tussentijd zijn er weer 3 nieuwe mensen in de kamer. De kamer is nu vol, 5 mensen. Het aparte is, er zijn twee vrouwen op leeftijd hier. Ik weet niet hoe oud zij zijn, maar ze zijn flink wat ouder dan ik ben. Zij hebben elkaar ontmoet via een website voor mensen die een reispartner zochten. Er is nog een vrouw hier, die van hostel naar hostel hopt, want ze zoekt een woonplaats in San Francisco. Apart hoor watvoor mensen allemaal in een hostel verblijven. Het is wel erg gezellig in de kamer, want iedereen praat veel met elkaar. Dus dat is wel leuk.

Ooooh en de douche is helemaal niet zo verschrikkelijk als ik eerder heb beweerd! Je zou denken dat als je de douche aandoet en de hendel naar W draait, dat het dan warm zou worden. Dan werd die straal dus zo zwak en werd niet warm. MAAR ik heb dus ontdekt als je hendel niet te ver draait, dan krijg je een heerlijke douche en warm! Je kan begrijpen dat ik vandaag lekker de tijd heb genomen na de twee dagen met een slechte douche. Ik heb lekker mijn haren gewassen. Het was zo uitgespoeld, haha! Gekke douche hier hoor hee...

Morgen ga ik naar Alcatraz. Ik kan lopen vanaf het hostel naar de pier waar de ferry vertrekt. Ik ben heeeeeeeeeeeel benieuwd!

1. Els Vonk:
    21 mei 2022
    Ja,ja,weer veel gebeurd. Prachtig die mozaïek trappen. De foto's zien er mooi uit.
    Tot je volgende ervaring.
  2. Lauren:
    22 mei 2022
    Dankjewel! ❤️
  3. Hanna:
    21 mei 2022
    De “W” betekent dus weak or warm 😄
    Super dat je reeds zoveel hebt kunnen doen. Je enthousiasme haal ik uit elke regel. Ben benieuwd: Alcatraz.
  4. Lauren:
    22 mei 2022