Dag 2 ~ 30 april: Santa Monica verkennen

1 mei 2022 - Santa Monica, California, Verenigde Staten

Voor de mensen die nog hebben nagedacht over welke luchthaven ZRH is... Het antwoord is Zürich! Zürich heeft trouwens een supermooie airport en het is immens! Ik moest gewoon met een interne trein van gate B naar gate E gebracht worden. Het is dat ik een soort McCallister momentje had, waardoor ik vergeten ben een filmpje te maken, maar Zürich airport is omringd door groen. Net zoals ik altijd in films ziet, zo ziet de omgeving van Zürich er dus echt uit!

De eerste nacht in het hostel ging prima. Ik slaap op een vrouwenslaapzaal van maximaal 4 personen. Er is maar één andere persoon op de slaapzaal, voor nu. Het hostel lijkt een beetje op de campus waar ik in 2015 verbleef. Alleen had ik toen een eigen kamer. Dat was ook goed. Wat wel een beetje tegenvalt zijn de dekens. Je hebt een dun laken en een fleece deken, maar dan heb ik het weer warm, dan weer koud. Geef mij gewoon een dekbed haha!

Ik heb redelijk geslapen tot ongeveer een uur of 2, lokale tijd. Toen kwam mijn kamergenoot binnen en daarna kon ik niet echt meer in een diepe slaap komen. Ik heb met mensen uit Nederland geappt, want het was toen toch al ochtend haha! Af en toe viel ik wel een beetje in slaap, maar ik had het gevoel dat het geen diepe slaap was. Tot om 06.15u lokale tijd mijn telefoon ging. Mijn broertje belde mij op. Hij wilde van alles weten en stelde veel vragen om alles voor hem duidelijk te hebben. Hij wilde mijn kamer zien, maar omdat er nog iemand lag te slapen kon ik hem dat niet laten zien. Ook wilde hij mijn huurauto al zien, maar die ga ik maandag pas ophalen. Dus veel kon ik hem nog niet laten zien. Wel erg leuk dat hij gewoon contact blijft zoeken!

Om 07.00u ben ik opgestaan om me klaar te maken voor de dag. Rond 08.00u liep ik buiten, want ik wilde wat foto’s maken op de Santa Monica Pier. Onderweg daar naartoe heb ik nog met het thuisfront gebeld. Gisterenavond was het al donker en ontzettend druk. Dus ik dacht als ik vroeg naar buiten ga, dan is het vast niet zo druk en dat klopte. Er waren wel veel hardlopers al actief en de mensen van de shops daar waren wel al bezig met de voorbereidingen van vandaag. Wat mij gisteren en vandaag opviel is dat er heel veel zwervers en gekkies hier rondlopen. Er was een zwerver bij een stoplicht aan de overkant en die was in de waan dat hij Rocky Balboa was en deed alsof hij mensen aanviel… Bij één iemand gooide hij zijn drinken in de lucht en dat kwam op die persoon. Die persoon ging toen met hem in gevecht! OH MY GOD! Ben snel weggelopen hoor, haha! Veel daklozen/zwervers/gekkies of wat het ook zijn maken geluiden en hebben gesprekken met spoken… dat is wel minder als je alleen bent!

IMG_8410 (1)IMG_8402 (1)IMG_8392 (1)

Ontbijt vinden hier is nog wel een ding. Zelf maken gaat lastig, want ik moet veel spullen kopen voor maar 3 dagen dat ik in de hostel ben. Ik zocht een bakker, maar die is moeilijk te vinden en waar ik zit, fancy Santa Monica, is alles best wel prijzig. Ik vond een winkeltje waar ik een fruitsalade heb gekocht en gelukkig vond ik ergens nog een zaakje waar ik een croissant kon kopen.

Rond 10.30u was ik weer even terug in het hostel en heb ik eventjes een pauze genomen. Ik heb wat foto’s bewerkt en heb mijn hostel geboekt voor in San Diego. Ik zag dat deze organisatie ook een hostel heeft in San Diego, dus ik heb daar geboekt. Rond 12.00u ben ik weer even op pad gegaan. Ik zag allemaal van die huurfietsen staan, dus heb die app gedownload, account aangemaakt en ben als een echte Nederlander gaan fietsen. Over de Marvin Braude Bike Trail. Je komt dan langs Muscle Beach, waar ik mannen zag strugglen met touwklimmen en ik van binnen lachte, want ik kan zo omhoog klimmen. Het is dat niet ik de juiste kleding aan had, anders had ik het wel even voorgedaan HAHA! Maar Muscle Beach is niet zo gespierd als dat de naam doet voorkomen of er was vandaag gewoon weinig activiteit… maar persoonlijk vind ik de naam Muscle Beach wat overdreven, zolang ik geen Arnold Schwarzenegger, Sylvester Stallone of Jason Statham look-a-likes zie!

Ook ben ik naar het Venice Sign gefietst en naar het skatepark. Als je op Google Maps kijkt, dan ligt alles super dichtbij elkaar en dan ben ik geneigd om het wel even te gaan lopen, maar ik was blij dat ik een fiets had.

IMG_8452 (1)IMG_8461 (1)

Rond 14.00u was ik weer terug in het hostel en moest mijn camera spullen eventjes opladen en heb de foto’s van de middag even bekeken. Ik heb gechilld tot ik moest gaan eten. Ik had om 17.00u gereserveerd in het restaurant naast het hostel. Gisteren had ik niks meer gegeten na aankomst en gedurende deze dag alleen maar een fruitsalade en 1 croissant. Dus goed avondeten was wel even belangrijk. Ik heb gekozen voor de carpaccio als voorgerecht. Die was erg lekker! Als hoofdgerecht had ik een vers gebakken pizza Margherita. Ook die was erg lekker. Dus ten opzichte van gisteren heb ik vandaag erg goed gegeten!

IMG_7772IMG_7773

Ik was alweer vroeg terug in het hostel, om 18u al. Toen ik in onze kamer kwam zag ik dat er een slotje hangt aan één van de nog lege lockers. Wie weet is er toch een persoon bij gekomen, maar ik zie geen spullen en het bed ziet er precies hetzelfde uit als gisteren. ANYWAY, ik ben gaan douchen en heb dit reisverslag afgemaakt. Ik merk nu (18.55u, lokale tijd) dat ik best wel moe ben. Gisteren was natuurlijk een erg lange dag en vandaag was ik alweer vroeg op. Dus ik hoop dat ik vannacht wat langer en beter slaap dan gisteren.

Morgenmiddag ga ik naar een honkbalwedstrijd, LA Dodgers tegen de Detroit Tigers! Ik heb daar echt heel veel zin in. Dat was één van de dingen die ik super graag wilde doen als ik hier zou zijn. Ik vind dat toch wel een typisch Amerikaans ding! De wedstrijd is aan het begin van de middag, dus ik zal morgen vooral kwijt zijn aan reizen naar het stadion, de wedstrijd en weer terug. Amerika is groots en ik heb nog geen huurauto, dus ik moet nu nog met OV. Ik zag al dat ik met een bus kan vanaf mijn locatie naar het Dodgers Stadium. De reis duurt 1 uur en 40 minuten, joe joe! Ga je lekker… Dat wordt een laaaaaaaange zit! MAAR ik heb heel veel zin hierin en deze ervaring. Ik hoop dat ik een honkbal kan vangen, dat zou echt A-MA-ZING zijn, om in Amerikaanse termen te blijven. Ik hoop dat ze er maar veel mogen slaan morgen, want ik wil een bal!

Zoals je hebt gezien heb ik ontdekt hoe ik mijn fantastische reisverhalen kan versieren. Zo heb je ook een idee waar ik het over heb. Handig he? Vind ik nou ook!

Nou dat was het weer voor vandaag. See you tomorrow!

1. Nevi:
    1 mei 2022
    Tot morgen weer ! Ben al weer benieuwd naar je verhaal van morgen !
  2. Lauren:
    1 mei 2022
    Leuk dat je me volgt! ❤️
  3. Joyce:
    1 mei 2022
    Ik zal naar uitkijken wanneer ik naar de wedstrijd kijk. Volg dit op Skype sport. Kastje voor wereldwijd tv is aangesloten. Lot’s of fun.
  4. Lauren:
    1 mei 2022
    Ik heb er heel veel zin in! Ik zit in de “home run seats”, dus ik hoop een bal te vangen! 😂 Maar alleen al de ervaring van daar zijn vind ik al meer dan genoeg!
  5. Piet:
    1 mei 2022
    De busreis naar de Togers is dan wel lang, maar je kunt wel lekker door het raampje naar buiten kijken maar alle moois dat voorbij komt! Ben benieuwd naar je verslag😀
  6. Lauren:
    1 mei 2022
    Lang he… maar wat je zegt. Ik kan lekker naar buiten kijken naar alle omgevingen 🤗
  7. Mark:
    Zo Lauren,
    Jij gaat eerst zuid San Diego. Maybe on your way Long Beach (Queen Mary e.a. attracties) de moeite waard. Sea World San Diego?

In gedachten East (Canyon), north San Francisco (Sequija park area leuk te fietsen, Alcatraz?) Ik volg jouw avonturen met belangstelling. Heb fanily in LA en Redondo beach area.
    Neef ook Dodgers fan. Las Vegas gok wagen?
    Boulder city / Hoover dam, en las Vegas area Valley of fire ook mooie natuur. Jij hebt genoeg te beleven de komende weken.
    Enjoy it to the fullest. Toppie dit avontuur hoor!
  8. Lauren:
    1 mei 2022
    Hee Mark, bedankt voor alle tips! ❤️ Ik ben hier in Santa Monica begonnen en ga hierna naar San Diego. Sommige dingen die u noemt staan inderdaad op de planning! 😁
  9. Piet:
    Tigers🤗
  10. Marjolein:
    1 mei 2022
    Leuk verhaal Lauren! Veel plezier bij de wedstrijd en geniet inderdaad van de omgeving.
  11. Lauren:
    Dankjewel! ❤️
  12. Melissa:
    1 mei 2022
    OMG Laur, met de trein van de ene naar de andere gate! Meit je maakt nog eens wat mee, bijzonder hoor!
  13. Lauren:
    1 mei 2022
    Meitttt, je moet eens weten!
  14. Cor:
    1 mei 2022
    Leuk om je te volgen. Gebruik je verstand en volg jouw hart.
  15. Lauren:
    Hee Cor, leuk dat u me volgt! 😃
  16. Marianne:
    1 mei 2022
    Ik wens je EERST vooral een lange en ontspannende 😴 slaap.
    Vooral dan kan je volop genieten. Have fun ⚾️🙂
  17. Cor:
    2 mei 2022
    Ik blijf je (achter)volgen.
  18. Lauren:
    3 mei 2022
    U houdt me in uw houdgreep, haha! Gezellig hoor dat u me blijft volgen! 💪🏽😄
  19. Martha:
    Gaaf hoor Lauren.
    Geniet er met volle teugen van
    Groetjes
  20. Lauren: