Dag 3 ~ 1 mei: LA Dodgers vs. Detroit Tigers

2 mei 2022 - Santa Monica, California, Verenigde Staten

Ik had het toch goed gezien gisterenavond. Er is een persoon bijgekomen. Ze is een Braziliaanse en ik dacht dat ze zei dat ze een au pair is. Maar dat vond ik nogal vreemd, want waarom blijf je dan in een hostel… Misschien heb ik het niet goed gehoord. Ik ben gisterenavond redelijk vroeg in slaap gevallen. Denk rond een uur of 20.30u, want ik was echt heel moe! Die lange vlucht hier naartoe, het uitzoeken hoe en wat en de onderbroken nacht eiste z’n tol!

Voor mijn gevoel leek het middernacht, maar dat was het vast niet, toen er nog een nieuw persoon binnenkwam. De kamer is dus vol nu! Maar ik viel al gauw in slaap nadat ze was binnengekomen. Wat me wel opvalt is dat alle andere kamergenoten direct hun bed in stappen als ze die kamer in komen. Ze poetsen niet eens hun tanden, SMERIG haha! Het eerste wat ik deed na die lange vlucht was lekker douchen. Anyway, moeten ze zelf weten!

Rond 03.45u werd ik alweer wakker en kon niet echt meer slapen. Helemaal niet meer toen die Braziliaanse binnenkwam om 05.30u en letterlijk begon te snurken. Ik had wel oordoppen, maar ik kon de slaap toch al niet meer vatten. Ik ben wel blijven liggen tot een uur of 07.30u/08.00u en ben me toen gaan klaarmaken.

Ik had een rustige start vandaag, want ik moest pas om 10u richting het Dodgers Stadium. Ik ging rond 09.30u de deur uit om ontbijt te halen, een mega croissant en een jus d’orange! Ik was alsnog veel te vroeg en moest lang wachten op de bus. De busrit duurde 1u en 40min. Meine güte! Wat een zit. Tijdens de rit heb ik naar buiten gekeken, zoals jullie me hebben geadviseerd. Het enige mooie was Beverly Hills. Daar wil ik ook nog naartoe, maar dat zal aan het einde van mijn reis worden.

Het was vandaag toevallig Teacher Appreciation Day. Dus docenten werden in het zonnetje gezet, alleen Amerikaanse docenten ofcourse. Daar kunnen ze in Nederland een voorbeeld aan nemen! Zoveel waardering ervaar ik niet, ahum! MAAR daar gaan we het niet over hebben ;) Volgens mij is het zo dat als je kan aantonen dat je docent bent hier in de VS dat je een ticket tegen een speciaal tarief kan kopen. Zoals ik begreep van een man die ik tegenkwam, die docent is, zat hij helemaal achterin het stadion. Ik mocht m'n tas niet meenemen, dus die moest in een locker. Ik heb snel een transparante LA Dodgers tas gekocht, zodat ik daar m'n spullen in kon doen, en heb een foamfinger gekocht! Die LA Dodgers pet had ik al, die had ik gekocht in 2015 toen ik ook in Amerika was en mijn naam heb ik erop laten borduren. Toevallig genoeg was het een LA Dodgers pet, dus kon ik het vandaag dragen! Mijn plek was A-MA-ZING! Ik zat dicht op het veld en kon alles goed zien. Ik zat op de zogenoemde “home run seats”. Dat was eerste rij in ‘outerfield’ en je kreeg gratis frisdrank en snacks. Je kon ook snacks kopen en dat werd dan bij je gebracht! Echt een luxe!!!
Wat wel pittig was, was dat ik de gehele wedstrijd in de volle zon heb gezeten. Ik ben bijna zwart 😂 De LA Dodgers hebben gewonnen met 6-3 GO DODGERS!, maar helaas heb ik geen bal gevangen. De enige die home runs hebben geslagen waren de Detroit Tigers…

IMG_8481 (1)IMG_8482 (1)IMG_8551 (1)

Terug zat ik eerst in de verkeerde bus, want ze hebben hier 2x lijn 4. Ook verwarrend, terwijl er bij de halte wel een bordje stond dat dit de halte was richting Santa Monica. Gelukkig kwam ik er na 1 halte achter, dus snel uitgestapt en gelukkig kwam binnen 5 minuten de goede bus! Ik heb toch maar weer gekozen voor de lange zit, want uiteindelijk stond er op Google Maps dat een alternatieve route even lang duurde. Gemak dient de mens en dan weet ik zeker dat ik goed aankom in Santa Monica. Later ontdekte ik dat die 1e bus niet per se een verkeerde bus was, maar dat ik dan halverwege toch had moeten overstappen op de rechtstreekse bus.

Wat mij vandaag opviel:

- In Amerika wordt er totaal niet moeilijk gedaan in het OV als je te weinig saldo of geen ticket hebt. Dat maakt het voor daklozen/gekkies heerlijk om mee te reizen. Op de heenweg zaten er meerdere daklozen/gekkies in de bus wat ik persoonlijk toch een beetje onprettig vond. Ze deden niks, maar je moet maar net een verkeerde hebben...

- Op de terugweg, zelfde route, zaten er heel veel Spaans sprekende mensen in de bus. Het leek wel een hele community.

- De buslijn heet hier “Metro”. Als ik dan op Google Maps kijk waar ik heen moet en wat ik nodig heb, dan denk ik dat ik een metro moet nemen, maar dat is dus gewoon een bus… Maar er bestaat ook nog de 'echte' metro. Heeeeeeeeel verwarrend.

Terug in Santa Monica heb ik uiterst culinair gegeten (McDonalds). Ik snap wel waarom Amerikanen alleen maar junkfood eten... Voorbeeld: gisteren heb ik carpaccio en een pizza gegeten voor ongeveer $35,-. Vandaag heb ik een medium menu, patat/kipnuggets/drinken gekocht voor nog geen $10,-. En dit medium menu is even groot als een large menu in Nederland. Ik wil hun large menu niet eens eten, denk ik... Terug in het hostel gelijk gaan douchen, want door die felle zon bleef ik maar zonnebrand smeren en zweten... Dus snel alle viezigheid eraf wassen en de kleding gewassen die ik gisteren al in de blog beschreef te hebben gewassen, haha!

Morgen moet ik vroeg opstaan, want ik moet om 10u op de luchthaven zijn om de huurauto op te halen. Ik rijd dan weer terug naar het hostel om mijn spullen op te halen en dan gaat de roadtrip echt beginnen. Op naar San Diego!

1. Marjolein:
    2 mei 2022
    Poeh 1 uur en 40 minuten is inderdaad een lange reis. Fijn dat je in ieder geval genoten hebt van de wedstrijd. Leuk verhaal weer! Ben benieuwd naar je vervolgreis.😊
  2. Piet:
    2 mei 2022