Dag 8 ~ 6 mei: Route 66

7 mei 2022 - Williams, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag moest ik weer uitchecken en door naar de volgende locatie de Grand Canyon. Ik ben speciaal wat langer blijven liggen, al was ik al om 04.00u wakker. Ik snap het niet zo goed... Sinds ik hier ben word ik rond 04.00u wakker en kan af en toe nog even in slaap vallen tot maximaal 06.00u. Mijn dagen zijn dus erg lang, want ben al zo vroeg wakker... Wat het ook weer vermoeiend maakt, haha!

Ik spreek het thuisfront elke dag en sowieso op dagen dat ik weer naar een andere locatie ga hebben we veel contact. Zodat zij weten dat ik veilig ben aangekomen waar ik moet zijn. Terwijl ik met mijn moeder en zus aan het bellen was belde mijn broertje mij weer op. Je mag drie keer raden waar hij naar vroeg? Hij vroeg ook weer wat ik vandaag ging doen, maar verder had hij dit keer niet veel te vertellen. Ik heb hem de afgelopen 3 dagen ook al gesproken en wij zijn beide geen praters.

Rond 10u checkte ik uit, kort nadat mijn broertje me gebeld had. Ik stapte in mijn auto en belde hem terug, want hij wilde zo graag de auto zien. Hij was helemaal gelukkig toen ik hem dat liet zien! Eerst ben ik naar de Walmart naar de overkant gereden. Ik heb vanalles gekocht: een koelbox en een zak ijs gehaald, flesjes water, blikjes Cola (Zero wel he...), een fles sap voor vandaag en 2 bananen. Ook heb ik een extra traveladapter gekocht. Ik dacht slim te zijn en er één mee te nemen + een verlengsnoer. Zodat ik alles met dat verlengsnoer kon opladen, aangezien ik tegenwoordig met zoveel oplaadbaar apparatuur rondloop (telefoon/watch/camera/GoPro). Maar in mijn traveladapter paste de stekker van het verlengsnoer niet, te dik! BALEN! Dus ik kon telkens maar 1 ding tegelijkertijd ophalen. TOT VANDAAG! Die traveladapter die ik vandaag kocht had opzetstukjes die WEL op de stekker van mijn verlengsnoer past. Dus na 8 dagen kan ik EIN-DE-LIJK mijn verlengsnoer gebruiken en heb heel die extra traveladapter eigenlijk niet meer nodig, HAHAHA! Eigenlijk moest ik ook op zoek naar pepperspray/bearspray, maar in al mijn enthousiasme dat ik eindelijk een koelbox had gekocht ben ik dat vergeten! Daarna ben ik even gaan tanken. De tank was 3/4 gevuld, maar vind het toch fijn om met een volle tank te rijden. Soms zijn er stukken waar heel lang geen "services" langs de weg zijn, dus vandaar... Op hetzelfde terrein waren outlets van merken. Ik zag een Nike outlet en ben even een kijkje gaan nemen, maar het was zwaar teleurstellend. Allemaal oude modellen en geen leuke kleding. Dus ik was er al weer snel uitgekeken.

Hup weer in de auto richting Flagstaff. Ik heb veel tips gekregen over Flagstaff, maar ben er niet heel lang geweest. Ik ben naar een Visitors Centre geweest op zoek naar gratis kaarten. Mocht mijn verbinding en/of mijn telefoon mij in de steek laten dan kan ik altijd nog de weg zoeken. Ze hadden alleen niet echt kaarten van de omgeving. Wel heb ik een kaart meegenomen van de Grand Canyon, waar ik morgen heen ga. In het Visitors Centre heb ik wat souvenirs gekocht. Ook heb ik pepperspray gevonden in een outdoorwinkel en heb ik nog een foto gemaakt bij een Route 66 painting. Ik had toen al ruim 2 uur rijden erop zitten en zag een Dunkin' Donuts, dus ben daar een 'grilled cheese' gaan eten. Wij noemen dat ook wel een tosti. Dat was erg lekker! Daarna ben ik echt naar het motel gereden. Dat was nog 30 minuten rijden, dus ik was er zo.

In het motel aangekomen heb ik mijn spullen weer lekker uitgestald. Ik heb dit keer een kamer met twee tweepersoonsbedden... Eén bed voor mijn koffers en één bed voor mij, haha! Al snel daarna ben ik even naar een supermarktje gelopen voor spullen voor morgen. Loop ik door de supermarkt hoor ik ineens vanuit een ander gangpad: "heee Isa, moet je kijken wat ik vind!" JAHOOR in Williams, of all places, hoor je Nederlanders! Moeten zij niet terug naar huis toe? De vakantie is na dit weekend voorbij hoor, haha! Terug in het motel heb ik kleding gewassen. Hier maakte het niet uit tot hoever de wasmachine was gevuld, dus ik heb alles erin gegooid. Ik pakte mijn broek van gisteren uit de zak met vuile was en zag toen pas echt goed hoe smerig hij was, ieeeuw! Gelukkig is het weer schoon geworden.

Nadat mijn kleren waren gewassen ben ik naar Pine Country Restaurant gereden, twee hoeken verder. Ik koos voor de New York Pepper Steak. Het was lekker, maar ook weer veel. Waar ik wel heel blij mee ben hier in Amerika is dat zij alles serveren met ketchup! Heerlijk zeg. Als 'sides' had ik patat en gestoomde broccoli, want dan krijg ik af en toe nog iets gezonds binnen!

IMG_7953

Het motel is prima. Ik was altijd een beetje sceptisch over motels. In films worden motels altijd neergezet als aftandse plekken. De luxe van gisteren daar kan het niet aan tippen, maar de kwaliteit van het verblijf is prima. Ik heb mooiere badkamers gehad, MAAR sinds dat ik in Amerika ben is dit wel de beste douche tot nu toe geweest. De waterdruk uit de douchekop is perfect en geen verdwaalde stralen die alle kanten opspuiten, behalve de goede! Echt een topdouche! Ik heb wel een beetje het idee dat het gehorig is. Je hoort duidelijk mensen stappen op de gang en als ik in de kamer praat dan galmt het. Maar verder is het prima om in te verblijven.

Morgen ga ik naar de Grand Canyon en wil een hike doen als dat mogelijk is. Anders gewoon verkennen door het park. Het is immens, dus er valt genoeg te zien! Ik heb het advies gekregen om morgen om 07.00u hier vandaan te vertrekken, want anders kan het moeilijk zijn om een plek te vinden. Dus de wekker gaat morgenochtend vroeg! Mijn tas is al zo goed als ingepakt en dan gaan we weer op avontuur. Ik zal zien wat de dag mij zal brengen.

Slaap lekker!

IMG_8798. (1)

1. Caroline:
    7 mei 2022
    Heel veel plezier bij/in/op de grand canyon 🤩 Je begint aardig Je draai te vinden daar in the States 🇱🇷. Wat een avontuur GEWELDIG!!! 😘
  2. Lauren:
    7 mei 2022