Dag 27 ~ 25 mei: Een volle kamer

26 mei 2022 - Santa Monica, California, Verenigde Staten

Gisteren was ik tot een hele lange tijd alleen in de kamer. Ik heb alles gedaan rondom Hollywood en toen ik terug in het hostel kwam was ik nog steeds alleen. Tot er één meisje binnenkwam, uit Zweden. Okee, één iemand is niet erg… Ik ging laat eten, want had die middag pas rond 16u lunch gegeten. Toen ik in het restaurant naast het hostel zat waren er weer 2 mensen bijgekomen. Na het eten ben ik gaan douchen en terug in de kamer kwam er een Chinees meisje binnen. Althans. Ze opende de deur en ging weer weg. Weird… een korte periode daarna ging opnieuw de deur open, kwam er een andere Chinees binnen en die nam beide baddoeken mee… echt raar! Rond 23u kwamen ze binnen om te slapen. Denk dat ze met een groep zijn en liever daar hun tijd doorbrengen en alleen in de kamer komen om te slapen. Maar de kamer is van 1 persoon (ik) naar vol in één dag.

Deze kamer heeft onder het matras een soort plastic plaat. Ik weet zeker dat mijn eerste kamer dat niet had. Die plaat maakt echt een mega herrie als iemand zich omdraait. Ik sliep een tijdje met oordoppen in, maar meestal ergens halverwege de nacht doe ik die uit. Had ik beter niet kunnen doen, maar was ze toen kwijtgeraakt…

Rond 06.00u werd ik wakker, maar bleef liggen tot 07.00 en ben me daarna gaan klaarmaken. We hebben even als gezin gebeld, zodat mijn broertje ons ook weer even kon zien en daarna vertrok ik naar Malibu. Als eerst ging ik naar de Malibu State Lagoon/Beach. Thank god voor gratis parkeren langs de weg! Ik heb wat foto’s gemaakt op het strand en ben toen weer door gegaan. Ik had de auto geparkeerd tegenover de Malibu Colony. Ik zag al wel allemaal duren huizen en een hek eromheen, security poortje bij de ingang. Daar blijken dus alle maar celebrities te wonen joh! Heb ze alleen niet in het wild kunnen spotten… Daarna ging ik naar Point Dume, althans dat was de bedoeling. Een uitzichtpunt en veel films zijn daar opgenomen of hebben Point Dume door middel van green screens of CGI ofzo in de film verwerkt. Iron man bijvoorbeeld woonde op Point Dume (aka 10880 Malibu Point). Ik kon geen parkeerplek vinden bij Point Dume en stond toen een eind verderop (7min. met de auto). Lopend was het 25min naar Point Dume. Ik had alle tijd dus wilde dat wel lopen. Totdat ik bedacht dat dat 25 minuten over het strand lopen was. Ik heb me toen toch maar bedacht, jammer dan! Ik merk dat ik mezelf niet meer onnodig wil vermoeien hahaha. Ik stapte in de auto naar Carbon Beach aka Billionaires beach. Fancy huizen hoor in Malibu. Misschien ben ik wel langs celebrities hun huis gelopen, zonder dat ik het wist… Onderweg naar Carbon Beach heb ik toch nog geprobeerd om een parkeerplek te vinden bij Point Dume, maar helaas. Het stond niet in de sterren geschreven. Malibu for the rich and famous… zo bijzonder vond ik de kust van Malibu ook niet of ik ga elke keer naar de verkeerde plekken? Ik heb geen idee, maar dat Amerika goed was in overdrijven dat wist ik al, maar het is me nu nog duidelijker...

IMG_9957 (1)

Terug in het hostel heb ik gegeten en mijn OV kaart opgeladen voor de komende dagen. Morgen ga ik terug naar Hollywood, nog even zoeken naar sterren van artiesten die ik leuk vind en daarna ga ik de auto inleveren. Genoeg geld verspild aan parkeerkosten! OV kost hier max $3,- per rit. Dus dan maar een langere reistijd. De rest van middag heb ik in het hostel gechild en filmpjes gekeken op internet. Ik was echt moe…

‘S Avonds ben ik gaan eten bij Ye Olde Kingshead. Het is een Engelse pub/Engels restaurant. Wat grappig was was dat er serieus Engelse mensen werkte. Ineens een Brits accent tussen al het Amerikaans Engels! Wat ik wel echt niet lekker vindt hier in Amerika zijn hun “fountain drinks”. Alle frisdrank is hier refill, maar wordt gemengd met een hoeveelheid water. Net als als je een beker frisdrank krijgt als je naar McDonalds gaat… alleen met het watersysteem hier heb je dus een hoeveelheid chloor in je drinken. Je drinken heeft gelijk een andere smaak. MAAR het verschilt echt per restaurant. Bij de een is het heel sterk aanwezig, bij de ander totaal niet... Maar door dat chloor in je water ga ik denk ik wel eerder dood dan het lot voor me heeft uitgestippeld denk ik, getver! Ik had steak besteld, medium, zoals ik altijd doe. Toen ik het kreeg merkte ik al dat het moeilijk te snijden was en de steak was meer dan well done gebakken. Haast baksteen zo hard... Ik vroeg om een andere en die kreeg ik, maar ik moest er wel eventjes op wachten. Ja hallo, ik betaal niet voor niks. Ik wil eten wat ik heb gevraagd, haha!

Terug in het hostel ben ik gaan douchen en schreef ik dit reisverslag. Morgen is dus het plan om de laatste dingen met de auto te doen, te tanken en dan de auto alvast in te leveren. Ik moet dan met OV terug naar het hostel, maar mijn OV-kaart is al opgeladen ;) Vrijdag en zaterdag zal ik me hier in de omgeving door middel van OV moeten verplaatsen, maar ik heb eigenlijk niet echt plannen meer voor die dagen. Zondag is het uitchecken en terug naar Nederland.