Dag 26 ~ 24 mei: I made it to Hollywood, now I’m famous

25 mei 2022 - Santa Monica, California, Verenigde Staten

Vannacht heb ik onbewust niet diep geslapen, ondanks dat ik de kamer voor mij alleen had. Onbewust was ik toch gefocust of er iemand binnen zou komen. Maar ik heb wel goed geslapen. Ik was weer rond 06.00u wakker, maar ik had geen haast. Ik ben rond 07.30u opgestaan en heb daarna even gebeld met Nederland. Daarna wilde ik naar Hollywood vertrekken.

Voordat ik naar Hollywood wilde vertrekken wilde ik nog wat cash opnemen, zodat ik voldoende geld op zak heb voor de komende dagen, aangezien ik langzaam aan mijn creditcard limiet aan het bereiken ben. Om de één of andere magische reden ben ik beperkt in het opnemen van geld, dus moest ik dat in delen doen. Slim wel, want ze ontvangen dan twee keer kosten, omdat ik met een buitenlandse pinpas geld opneem. ANYWAY… ik heb weer genoeg geld op zak, dus ik kan de komende 5 dagen nog overleven.

Bij de parking aangekomen moest ik natuurlijk betalen, $40,- KACHJING! Voor de uren dat de auto daar had gestaan + overnight… What the… Toen ik in San Diego de auto in de parking had gezet was dat niet het geval, dus ik had er geen rekening mee gehouden dat het zoveel zou kosten. Ik had verwacht dat de kosten ongeveer gelijk zouden zijn, niet verdubbeld... Maarja… betalen moest ik wel wilde ik wegrijden. Daar baalde ik wel enorm van, want dat is 2x zoveel als wat ik ongeveer had berekend in mijn budget vode laatste paar dagen. Goed… even naar Hollywood en Griffith Observatory en daarna zien we wel hoe we dit gaan aanpakken.

In Hollywood aangekomen moest ik ook betalen voor parkeren met muntjes. Lauren had natuurlijk weer niet genoeg muntjes bij zich, dus ik kon maximaal 1 uur parkeren. Overigens toen ik naar de ‘Walk of Fame’ liep zag ik een andere straat waar je de auto 4u kon laten staan in plaats van 2u waar ik stond. Dus ik deed even een speedtour door Hollywood. Hollywood is leuk, maar de hele hype rondom Hollywood vind ik een beetje overdreven. Leuk hoor al die sterren op de grond, maar dat is het ook wel. Ik zag wel de studio van Jimmy Kimmel Live en het Dolby Theater. Wat ik eigenlijk wel gek vond is dat sommige karakters sterren hebben, zoals Bugs Bunny, Kermit the Frog, Winnie the Pooh, Mickey & Minnie Mouse… en dat er HE-LE goede artiesten zijn (in welke vorm dan ook) die geen ster hebben… WAAROM?! En wat ik vervelend vond is dat sommige sterren dus ondersteboven liggen… irritant... Waarom liggen niet alle sterren op dezelfde manier. Hier kon mijn lichtelijk autistisch brein heel slecht tegen! Ik wil deze week misschien nog een keertje terug MET genoeg muntgeld, zodat ik op mijn gemak kan rondlopen in plaats van 1 uurtje gehaast.

IMG_9885 (1)IMG_9922 (1)

Na Hollywood ben ik doorgereden naar Griffith Observatory. Daar kon ik tot 15.00u gratis parkeren, YES! Ik moest wel een takke eind lopen naar de Observatory, maar geeft niet. Alles voor de gratis parking! Ik was er precies op tijd, want terwijl ik richting Griffith liep werd de weg afgezet. Er waren allemaal mensen in het park aan het wachten, want in het park heb je ‘The Greek Theatre’. Ik vroeg aan zo’n medewerker waarom al die mensen daar stonden. Olivia Rodrigo treedt vanavond op en mensen zaten daar al te wachten vanaf 05.00/06.00u ’s ochtends. Sommige die geen kaart hebben en hopen nog een kaart te kunnen bemachtigen. Sommige wilde er gewoon HEEL vroeg bij zijn, want het concert zou pas starten rond 19.00u… WAUW, dedicated!

IMG_9912 (1)IMG_9926 (1)

Na Griffith Observatory heb ik de auto volgetankt voor de laatste dagen. In Santa Monica zal ik niet veel benzine verbruiken, dus dan kan ik het voor ik de auto inlever nog eventjes bijtanken en gaan. Ik ben nog naar 3 verschillende parkings gereden en heb gevraagd wat hun kosten zijn als ik de auto daar laat staan overnight. Het kwam allemaal op hetzelfde neer. Ik wist niet zo goed hoe ik hiermee om moest gaan, zeker nu mijn budget langzaam de limiet bereikt. Het is vervelend om onnodig geld uit te geven aan parkeerkosten. Ik belde mijn moeder en ik heb besloten om de auto eerder in te leveren, zodat ik die kosten een beetje kan beperken. Voor de auto is toch al betaald. Alle dingen die ik nog wel doen met de auto ga ik de komende dagen doen en zodra ik klaar ben lever ik de auto uiterlijk vrijdag in. Ik heb dan alsnog te maken met extra kosten, maar ik kan wel mijn reis afmaken zoals gepland en gehoopt. Alleen moet ik dan met OV naar de luchthaven toe. Lekker lopen te sjouwen met je koffers. Gelukkig kan ik daarna uren lang chillen in het vliegtuig, dus we doen het er maar mee! Of €0,- op de bankrekening of even doorpakken op een alternatieve manier. Keuze is gemaakt ;)

Ik heb mijn reis via KILROY bedacht en samengesteld. Ik heb echt wel heel veel goede informatie, adviezen en tips gekregen, maar ik was niet voorbereid op de hoeveelheid kosten die een huurauto met zich mee kan brengen in sommige steden/gebieden. Sowieso heb ik wel een beetje “de pech” dat ik na een pandemie ben gaan reizen en dat de wereld zich in een crisis bevindt door de oorlog, waardoor de prijzen echt wel hoger zijn dan een paar jaar geleden. Op sommige vlakken ben ik minder goed ingelicht dan verwacht of heb ik zelf minder goed over nagedacht… Ook in dit opzicht (kosten die een huurauto met zich meebrengt) was ik dus weer ontzettend slecht voorbereid, zoals met wel meer dingen deze reis. Ondanks dat ik dacht dat ik het toch wel aardig onder controle had. Wel heel goed voor mij, want ik ben iemand die eigenlijk het liefst over alles de controle heeft. Deze roadtrip heeft mij duidelijk laten zien dat dat niet kan! Ik weet nu ook voor alle volgende reizen, mocht ik die gaan maken, dat ik 3x zoveel budget moet sparen om zorgeloos te reizen en alle onvoorziene kosten op te kunnen vangen.

Morgen wil ik naar Malibu rijden om daar de dag of een dagdeel door te brengen. Ik denk niet dat Malibu heel veel verschilt van Santa Monica, aangezien het beide badplaatsen zijn. Het lijkt me gewoon leuk om even te bezoeken, dan kan ik dat ook weer van mijn "Been there done that" lijstje afstrepen haha!

1. Joyce:
    25 mei 2022
    Hi Lauren, ja je verblijft ook in het dure gedeelte van LA. Die walk of fame was voor ons ook een tegenvaller. Ik moet zeggen het ziet er nu wel schoner uit. Destijds was de straat vol vlekken, dus count your blessings. Ondanks alles, meisje wees trots op jezelf, er zijn weinigen die jouw op deze manier kunnen nadoen. Remember this: we are here for you and awaiting your safe homecoming.Love ga.
  2. Els Vonk:
    25 mei 2022
    Ja Hollywood, alles duur. Dat komt natuurlijk door al die sterren. Ze moeten ervan kunnen profiteren. Wel weer een mooie herinnering.
    Veel plezier nog de laatste dagen.