Dag 24 ~ 22 mei: Out of the park

23 mei 2022 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Ik blijf me verbazen over die Franse, oudere vrouwen in de kamer. Zij blijven overal waar ze gaan in hostels… Je hebt Elizabeth, zij is die verstrooide en spreekt nauwelijks Engels en je hebt Pascalina, zei spreekt vloeiend meerdere talen. Elizabeth wilde naar de VS en via een website hebben ze elkaar gevonden. Maar ze vindt het toch lastig dat ze zoveel Engels moet praten. Ja DUH, waarom kom je dan naar hier? Ze gaan een huurauto huren, maar Pascalina wil niet rijden… dus Elizabeth moet rijden, maar vind het spannend en durft in LA niet te rijden. Deze vrouwen he… aparte gevallen... Ik hoorde weer van April (een andere kamergenoot) dat Pascalina normaal gesproken altijd in hotels verblijft en in shock was toen ze erachter kwam dat Elizabeth alleen maar hostels had geboekt! Tja, ik denk dat zoiets er wel in zit als je elkaar totaal niet kent, maar via een website hebt besloten om samen te reizen. Ik vind het wel een grappig verhaal. Die Duitse mevrouw die gisteren avond is aangekomen, haar wekker ging echt al om 05.00u ofzo en ze was al vroeg de deur uit. Ze was ook weer vroeg terug in de kamer, maar ze slaapt alleen. Ze is niet zo sociaal.

Ik was rond 06.15u wakker, maar hoefde pas rond 10.30/10.45u weg. Dus ik heb lekker rustig aan gedaan. Geen haast! Ik heb lekker gedoucht en gebeld met mijn moeder, zoals elke dag! Door het grote tijdsverschil bellen we meestal de volgende ochtend en vertel ik wat ik allemaal heb meegemaakt en bespreken dingen die ze heeft gelezen in mn reisverslag van de dag etc.

Rond 11.00u pakte ik de bus naar het honkbalstadion. Dit keer hoefde ik “maar” 45 minuten in de bus te zitten, in vergelijking met die 1 uur en 40 minuten naar de LA Dodgers... Gelukkig ook weer een directe lijn, dus dat is fijn! Bij het stadion heb ik een nieuwe pet gekocht en een foamfinger van de SF Giants. Daarna ging ik het stadion in. Dat was ook weer een probleem, hoe goed ik ook was voorbereid met mijn transparante tas. Ik had m'n camera’s erin, drinken gekocht in de supermarkt want in het stadion kost alles een godsvermorgen, deodorant aangezien je 4u in de felle zon zit en dat uiteindelijk dus wel nodig hebt en zonnebrand. Ik wilde filmen met m'n GoPro, maar om magische redenen mogen GoPro’s het stadion niet in. Ik denk dat ze bang zijn voor een terroristische aanslag een GoPro en je tripod. Klinkt logisch wel, NOT! Gelukkig was er een hele aardige security guard die me toeliet als ik beloofde m'n GoPro niet te gebruiken, nadat ik had uitgelegd dat ik een toerist ben en met OV was gekomen. Ik heb mijn GoPro niet aangeraakt, zoals je kan begrijpen. Dus heb helaas weinig beeldmateriaal van de wedstrijd. Maar ik mag van geluk spreken dat ik ben toegelaten! Stel je voor dat ik de game niet kon zien vanwege m'n GoPro. Ik zou een mental breakdown krijgen. Het was niet goedkoop, de tickets voor de game. Ook deodorant mocht niet mee. Dus nu heb ik geen deodorant meer… dus ik stink de rest van de dagen! HAHA neehoor, morgen even nieuwe zoeken in een supermarkt. Maar morgenochtend kan ik dus geen deodorant gebruiken en daar vind ik nu al onprettig!

IMG_9772 (1)IMG_9761 (1)

Ik zat weer fantastisch. Ik moest m'n ticket laten zien voor m'n stoel, want zonder je ticket werd je niet toegelaten op die “fancy” plaatsen! Ik zat naast een ouder echtpaar en ze keken me een beetje raar aan toen ik kwam aangelopen. Waarschijnlijk omdat ik zwart ben, jong en toerist. Die hadden ze niet verwacht naast zich op de fancy plekken! Ik zat ZO dicht op het veld! Echt nice. Er was één slagman die zijn honkbalknuppel kapot sloeg tijdens het raken van de bal en op het bord zag ik dat de pitchers gemiddeld toch wel zo'n 90+ MPH gooien. Dat staat gelijk aan ongeveer 145 km/u. Moet je bedenken dat zo'n balletje met 145 km/u op je afkomt en je die ook nog moet raken... WAUW ! Is toch best wel een prestatie en zelfs de creme de la creme van het honkbal raakt heel vaak de bal niet. Als ik zie hoe vaak zij de bal missen, dan moet ik het misschien maar minder erg vinden als mijn leerlingen de bal niet raken met die aantal lessen die zij krijgen om het te leren, HAHA! Het is een kunst hoor... De SD Padres hebben wel echt goed gespeeld, aantal keer double play (2 spelers uitmaken in één beurt) en zij hadden meer runs dan de SF Giants. De Giants hebben dan ook gigantisch verloren! Mensen zijn gewoon eerder vertrokken, omdat er al geen winst meer in zat! Op een gegeven moment was het spel eigenlijk al bepaald en kozen de SF Giants ervoor om een outfielder in te zetten als pitcher. Hij gooide echt maar 45 MPH, hahaha! Dat zag er erg lachwekkend uit, als je daarvoor hebt gekeken naar pitches die twee keer zo snel gingen. Die ballen waren vaak wel makkelijk te raken, maar ook weer goed te vangen door de veldpartij. Het was een aparte wedstrijd, maar ik vond deze wedstrijd wel leuker dan die van de LA Dodgers. Die was heel statisch, maar hier zat toch wel wat actie in. Hoe dan ook… het was weer een fantastische ervaring. Helaas geen bal gevangen. Je kan ze ook kopen hoor, maar dat is niet leuk. Een gebruikte is veel cooler, vind ik dan… maar het was me weer niet gegund. Ik kan met een gerust naar huis toe, want de ervaringen van 2 baseballgames... die vergeet ik nooit meer. Behalve als ik oud en seniel ben misschien, haha grapje!

Het sparen van foamfingers en petten kan een nieuw doel worden! Het is wel tof als je een pet en/of een foamfinger hebt van clubs waar je bent wezen kijken. Het ziet er wel tof uit. Ik ben dan ook al trots op mijn kleine collectie van 2 petten en 2 foamfingers haha

IMG_9784 (1)IMG_9751 (1)IMG_8402

Terug in het hostel had ik met Caylin afgesproken. We zijn samen ramen gaan eten! Ik heb alleen geen ramen gegeten, want ik heb het nooit gegeten en ik ben dan zo iemand die gaat voor wat ik ken. Dus ik koos voor stir fry noodles met beef, dat was erg lekker! ZOVEEL, dat we allebei ons eten mee moesten nemen. Ik moet het morgen alleen niet vergeten in de koelkast, want dan kan ik dat morgenavond opeten in het hostel.

Morgen vertrek ik naar Santa Monica. De laatste week van deze roadtrip start morgen! Ik vertrek zodra ik ready ben, want het is (afhankelijk van welke snelweg je pakt) toch al gauw zo'n 5 uur rijden naar Santa Monica. Nu zijn die tijden niet echt meer een verrassing na alles waar ik tot nu toe naar gereden heb. Ik heb meerdere keuzes. Als ik zo snel mogelijk naar Santa Monica wil, dan kan ik de I5 nemen en dan ben ik er met 5 en een half uur. Wil ik een 'scenic view' hebben, dan moet ik over de highway 101 of 1 (geen idee) rijden, maar dan duurt het zo'n 8 uur... Mij is verteld dat de 'scenic view' wel het mooiste is, maar 8 uur rijden... ik zit er niet zo op te wachten. Dus misschien doe ik een deel van beide, een deel highway 1 en een deel I5. Dat zien we morgen wel weer.

Morgen heb ik weer een lange dag, dus ik ga lekker in bed liggen en ontspannen!

1. Mark:
    23 mei 2022
    Een heel mooie afsluiting van alvast 3 heel actieve drive weken (de game).
    Je merkt wat 9/11 met de yanks gedaan heeft tav het meenemen van spullen in het stadion. Hebben toch hun trauma opgelopen.

Mooi vooruitzicht today one week later in eigen "home bed" ipv hostelbedrijf jouw avonturen herbelevend? (en proud on yourself.)
    OK, nu op naar de laatste week etappe so enjoy it to the fullest.
  2. Lauren:
    25 mei 2022
    Ja, echt bizar dat zelfs een GoPro het stadion niet in mag. Wat denken ze dat er gaan gebeuren? Dat ik een bom activeer met mijn GoPro. Mag echt van geluk spreken dat die man mij heeft toegelaten.

Ik kijk heel erg uit naar mijn eigen omgeving om al het beeldmateriaal te bekijken en om mijn verhalen te delen. Nog eventjes...
  3. Els Vonk:
    23 mei 2022
    Mooi die petten, en foam fingers. Cor heeft nog getracht jou op de tribune te vinden. Hij heeft gisteren gekeken naar de wedstrijd.
    Wat is eigenlijk ramen, wat je niet wilde eten.
    Veel plezier met je volgende trip.
  4. Lauren:
    23 mei 2022
    Ooooh haha wat leuk van Cor! Interessante wedstrijd heeft hij gezien dan, vooral voor de SD Padres.
    Ramen is Japanse Noodles soep.
  5. Hanna:
    24 mei 2022
    WOW Lauren. Wat een belevenissen. Straks weer lekker in je hometown Capelle chillen en nagenieten van de mooie ervaringen. Great job girl!! We are proud of you. 🤗
  6. Lauren:
    25 mei 2022
    Pfoeeee eerlijk is eerlijk, ik kijk er wel naar uit om weer naar het simpele Capelle aan den IJssel terug te gaan hoor! Het was een mooie, avontuurlijk reis.