Dag 16 ~ 14 mei: Death Valley

15 mei 2022 - Beatty, Nevada, Verenigde Staten

Vanochtend ging de wekker om 07.00u. Ik ben gaan douchen en heb de laatste spullen ingepakt. Ik heb weer rijstwafels met pindakaas gegeten als ontbijt en rond 08.00u belde ik de 'Bell Desk' voor hulp met al mijn spullen. Chuck kwam mij helpen en was heel geïnteresseerd. Hij vroeg waar mijn achternaam vandaan kwam. Hij dacht dat het Maleisisch (zeg je dat zo?) was, maar ik zei hem dat het Chinees is. Hij vroeg me toen of ik weer terug ging naar China, haha! Ik vertelde hem dat ik uit Nederland kwam. Natuurlijk vroeg hij: "Uit Amsterdam?" Toen ik zei uit Rotterdam zei hij: "Aah, the other big city!". Hij vroeg ook waarom ik een bagagetag heb met de gegevens van het Santa Monica hostel en ik legde hem uit dat ik daar verbleef aan het begin van mijn reis en voor het geval mijn bagage kwijt zou raken, het dan daar naartoe kon worden gestuurd. Ook vroeg hij hoeveel talen ik sprak. Zelf spreekt hij twee talen, Engels en Spaans. Hij vindt zichzelf één van de weinige Amerikanen die meerdere talen spreekt, want volgens hem zijn Amerikanen lui en willen geen andere taal spreken. Net als de Fransen, zei hij. HAHA!

Nadat Chuck mijn spullen voor mij had ingeladen en hij mij een veilige reis had toegewenst ben ik gaan tanken en direct doorgereden naar het motel. Het was pas rond 10.30u toen ik daar aankwam en je kan overal telkens pas inchecken rond 15.00u. Ik vroeg aan het meisje of ik mijn koffers wel mocht achterlaten en dat ik dan naar Death Valley zou gaan en later terug zou komen. Dat was prima! Ik liet mijn koffers dus achter en reed naar Death Valley. Dat is een heel ander nationaal park dan de Grand Canyon of Zion. Ten eerste zit je liever in je auto, want Death Valley draagt de naam met een reden! MIJN GOD... het was 36 graden, maar het voelde alsof ik levend gecremeerd werd... en ten tweede de afstand naar bezienswaardigheden is een stuk groter dan in de andere parken. Je moet overal naartoe rijden. Er waren 3 dingen die ik graag wilde zien en dat heb ik gedaan!

Terug bij het motel, ongeveer rond 14.30u werd mijn kamer nog schoongemaakt, maar ik kon al wel inchecken. Ik moest alleen even wachten tot de schoonmaakster klaar was. De man van de balie (er was inmiddels een wisseling van dienst geweest) had nog nooit een Nederlands rijbewijs gezien. Dat zegt genoeg he... Ik zit ook wel echt weer in zo'n klein dorpje, waar iedereen elkaar kent en toeristen een bezienswaardigheid zijn. Nadat de kamer gereed was ben ik daar lekker gaan uitrusten. Ik had vandaag alweer veel gedaan, maar alles is gelukt dus daar ben ik blij om!

IMG_9208 (1)IMG_9217 (1)IMG_9222 (1)IMG_9225 (1)

's Avonds heb ik spareribs gegeten in het restaurant tegenover mijn kamer. Een beetje vroeg voor mijn doen, rond 17.00u.  Ik wilde lekker op tijd terug in de kamer zijn, zodat ik lekker rustig aan kon doen. Morgen is D-Day! Ik moet 7 uur rijden en ongeveer 360 mijl afleggen, omgerekend 580 kilometer. Ik heb al gekeken waar ik ga stoppen. Ik wil proberen de rit op te breken in 3 delen. De eerste stop zit op ongeveer 3 uur en 20 minuten rijden, dat is ook direct het langste deel. Ik zal dan ook wel flink moeten bijtanken, de auto bedoel ik dit keer he ;) De tweede stop zit op 2 uur en 50 minuten rijden. Ik zag via Google Maps niet eerder 'services' langs de weg, maar als ik eerder 'services' tegenkom kan ik altijd afslaan. Daarna moet ik nog ongeveer 1 uur rijden naar het hostel.

Ik had gelezen en ook al van iemand te horen gekregen dat je een reservering moet hebben voor Yosemite Park tijdens piekuren (6AM-4PM). Omdat ik niet zeker wist wanneer ik daar zou zijn heb ik dat altijd uitgesteld. Ook moet ik eerlijk toegeven dat ik dacht dat die reserveringen niet zo hard zouden gaan, maar via de website kon ik het niet meer vinden. Ik kan wel bij het hostel komen, maar of ik de dagen daarna het park in kan is dus de vraag! Pff, weer een obstakel... Ik zal het allemaal weer meemaken. Ondanks dat ik dacht goed voorbereid te zijn heb ik echt het gevoel totaal niet voorbereid te zijn. Het zou zonde zijn als blijkt dat ik het park inderdaad niet in kan, maar dan ga ik dus voor 6AM of na 4PM proberen het park in te gaan, want dan is het dus niet nodig...

Nadat ik de afgelopen dagen in veel te veel luxe heb geleefd zit in vandaag weer in een motel. Weer zo één met de deur aan de weg. Het is maar voor één overnachting. Dit motel is echt weer meer dan redelijk. Een nette, schone kamer, een chique wasbak (bijna net zo chique als in Las Vegas) en die douche... echt weer heerlijk! Lekker warm, het water wordt hier ook snel warm en kan echt heet worden, een goede waterdruk. Echt weer helemaal top! Mijn mening over motels is echt bijgedraaid. Als je op Booking.com zoekt en kijkt naar het gegeven cijfer en de recensies, dan kom je echt wel op degelijke pekken. De rest van de reis zal ik verblijven in hostels, deels om de kosten te drukken. Ik heb wel gemerkt dat verblijfskosten toch het meest zijn tijdens deze reis. Mijn budget is meer dan voldoende om alles te kunnen betalen hoor, maak je geen zorgen! Maar het is toch fijn, als ik terugkom, dat ik niet alleen op water en brood hoef te leven. Alhoewel ik wel zo'n soort dieet zal volgen hahah...

Ik ga nog even een stukje van een film kijken en dan slapen. Wish me luck, want spannend vind ik het wel hoor! 7 uur rijden... pfoee...

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mark:
    Ja ja Lauren,
    De naam Death Valley niet voor niks zo genoemd. Prima zoals jouw schedule is.
    Jij hebt wel een unicum. Duizenden Olanders deden Death Valley, en jij krijgt het voor elkaar een gehucht te kiezen waar jij als Dutchie uniek blijkt😅.
    Yosemitee zal smooth verlopen. Don't worry.
    Aan variatie qua landschap geen gebrek. Bewonder de sequia trees maar waaronder de telescope tree als die er nog staat. Have fun.
  2. Lauren:
    15 mei 2022
    Hahahaha, een gehucht! Dat is Beatty zeker. Kan me niet voorstellen dat ik de enige Nederlander ben die hier een kamer heeft geboekt hoor! Maar hij vroeg me waar mijn rijbewijs vandaan kwam. Is me al meerdere keren gevraagd trouwens deze reis.
  3. Marjolein:
    15 mei 2022
    7 uur lijkt me inderdaad een pittige reis. Maar ik denk dat je het slim aanpakt om het langste stuk als eerste te doen. En de rit van 7 uur met pauzes tussendoor, scheelt natuurlijk ook. Hopelijk kan je het Yosemite park in. In ieder geval succes!
  4. Lauren:
    15 mei 2022
    Thanks Marjolein! Ja, 7 uur in één keer rijden kan ik echt niet alleen hoor haha. We zullen zien hoe het me zal vergaan
  5. Annemiek:
    15 mei 2022
    Hoihoi, lange rit idd, maar met een lekker muziekje, zoef je de kilometers onder je vandaan.
    Geniet er lekker van 😎☀️
  6. Lauren:
    15 mei 2022
    Er zullen verschillende playlists doorheen gaan vandaag denk ik
  7. Marianne:
    Je hebt voor hetere vuren gestaan denk ik, Lauren. Gaat lukken 💪🎼🎺🎹🎤🚖🚘🚍
  8. Lauren:
    18 mei 2022
    Misschien wel, maar spannend was het wel. Ik heb het overleefd!