Dag 15 ~ 13 mei: Friday 13th

14 mei 2022 - Clark County, Verenigde Staten

Wist je dat heel veel Amerikaanse gebouwen, misschien wel allemaal, geen 13e etage hebben. Tenminste die is er wel, maar of die wordt niet gebruikt voor gasten, de verdieping krijgt een andere naam of wordt gewoon als 14e verdieping benoemd. Laat ik nou net op de 14e verdieping verblijven dit keer... Is dat dat officieel de 13e etage of toch de 14e... haha, denk daar maar over na!

IMG_8097

Vanochtend was ik al om 06.15u wakker, maar ik had totaal geen plannen vandaag. Ik bleef liggen tot ongeveer 07.15u en ben toen gaan douchen. Ik heb mijn huid even goed verzorgd. Ik heb altijd al problemen met mijn huid, maar nu nog meer door de slechte voeding, het water en de droogte/temperaturen. Na het douchen heb ik ruim een uur met mijn moeder en mijn zus gebeld. Lekker over vanalles en nog wat gesproken. Daarna belde mijn broertje ook nog even op, maar dat was een kort gesprek. Ik heb vandaag ook mijn verblijfplaats voor Death Valley en Yosemite N.P. geboekt. Daar ga ik de komende dagen heen.

Inmiddels was het al rond de middag en ben ik wat te eten gaan halen. In het hotel zitten, behalve het casino, meerder restaurants. Waaronder een McDonalds, dus heb daar lunch gehaald en heb in de hotelkamer naar een film gekeken. Lekker relaxed. Rond het einde van de middag ben ik wel eventjes naar buiten geweest en heb op een bankje voor het hotel gezeten in de zon. Even frisse lucht en lekker mensen kijken en auto's ook. Van mensen die van valetparking gebruik maken. Er komen hele mooie en dure auto's voorbij, maar ook simpele degelijke auto's zoals die van mij HAHA! Er kwam ook nog een man random tegen mij praten. Hij vroeg of hij op dat plein zijn joint mocht roken, maar ik had geen idee. Dat zei ik hem ook. Daarna vroeg hij ook nog of ik een goede plek wist om 's avonds naar toe te gaan. Vriend, je stelt deze vragen echt aan de verkeerde persoon HAHA, maarja dat kon hij natuurlijk niet weten. Hij sprak ook erg zacht en mijn oren werken al niet zo goed, dus ik moest echt moeite doen om hem te verstaan. Soms verstond ik het niet, dus knikte maar gewoon... HAHAHA!

's Avonds heb ik gegeten in McCall's Heartland Grill, ook een restaurant in het hotel. Het was net geen highclass restaurant, maar op de website stond dresscode: business casual. Dus ik denk: Okee, ik trek een blouse aan. Soort van business casual. NOUUUU, er zaten daar dus gewoon mensen met veel te strakke uitgaanskleding waarin je de vetrollen kon tellen, mensen op slippers, mensen met joggingsbroeken aan... waauw REALLY. Wat is er met de dresscode gebeurd. Ik voelde me erg overdressed met m'n simpele blouse aan. Toen het weer donker werd heb ik weer buiten op het bankje gezeten en gekeken naar de mensen die allemaal naar het hotel kwamen voor een gezellige avond uit. Je hebt sommige mensen die komen echt helemaal gedressed. Dat ziet er echt leuk uit.

B0F66C47-AC7A-41F9-AC4E-9BD892CEFD7CIMG_8107IMG_8109

Je kan wel zien dat het weekend begint. Er stond vandaag een rij vanaf de incheckbalie tot aan het restaurant. Jullie hebben geen idee of dat een lange rij of korte rij was, maar ik kan je met zekerheid vertellen dat dat echt een HEEEEEEEEE-LE lange rij was. Die stond er vanaf vanmiddag 15u al en die sindsdien alleen maar langer geworden. Nu begrijp ik de tip die ik kreeg om een midweek Las Vegas te nemen en niet in het weekend te komen. Deze mensen hebben een flinke portemonnee of doen alsof, want zij betalen dus minimaal het dubbele van wat ik heb betaald!

Zoals je kan lezen heb ik vandaag dus vrij weinig actiefs gedaan, maar ik had daar vandaag eigenlijk weinig zin in. Ondanks dat ik niet heel actief was heb ik wel echt genoten van mijn dag. Helaas hebben Natalie en ik niet meer afgesproken en scheiden onze wegen. Wij hebben elkaars nummer en volgen elkaar op Instagram, dus wij houden sowieso contact.

De komende dagen worden intensieve dagen. Ik vertrek morgen naar Death Valley en wil eigenlijk, nadat ik mijn spullen in het motel heb gedropt, direct door gaan naar het park zelf om naar de bezienswaardigheden te gaan kijken. Ik heb één overnachting geboekt in Death Valley en rijdt daarna door naar Yosemite National Park. Dat is een rit van 7 uur (zonder tussenstops). Dat wordt een uitdaging... Ik heb nog niet eerder zo lang gereden, maar met de hoeveelheid ritten die ik inmiddels heb gemaakt ga ik er vanuit dat het allemaal goed zal komen. Het doel is om de reis op te splitsen in ritten van 3 uur,  2 uur en 2 uur.

Las Vegas bedankt voor de gezellige tijd, maar ik ga je weer verlaten. Death Valley here I come!

1. Mark:
    14 mei 2022
    Wel Lauren, zo'n chill niks doen/mensen kijkdag is prima, en zeker op de vrijdag naar de lui die in het weekend het geld naar Vegas brengen. Zodoende kunnen zij Bellagio,Venice etc bouwen, slopen,herbouwen.
    Yanks doen het kort en bondig. Vrijdag komen,2 nachten en zondag home naar LA, monday back to work.
    Vegas en dresscode niet te serieus nemen. Vegas says "as long as you bring the money it's fine".
    Zo, nu effe Death Valley en neem de tijd voor Yosemitee if you like nature. Doeiiiii
  2. Lauren:
    14 mei 2022
    Het was een heerlijk, relaxte dag! Eventjes extra opgeladen voor de komende ritten :)
    Nee die dresscode betekent niks hier! Haha, weer iets geleerd! In Yosemite heb ik genoeg tijd ingepland voor eventuele hikes :)
  3. Els Vonk:
    14 mei 2022
    Mooie ervaring last Vegas. Iets om nooit te vergeten!
  4. Lauren:
    15 mei 2022
    Een van de vele mooie ervaringen deze reis!
  5. Willie:
    14 mei 2022
    Heerlijk even relaxen... en zo te lezen ook van genoten. Dat was de bedoeling van je trip toch? Niks mis mee. Goede reis weer en tot je volgende verslag!
  6. Lauren:
    15 mei 2022
    Het was heerlijk! Niks mis met een dagje niks doen. Ik doe al genoeg op de andere dagen ;)