Dag 13 ~ 11 mei: Viva Las Vegas

12 mei 2022 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Vanochtend ging de wekker om 06.00u. Vandaag ben ik direct opgestaan en heb me klaargemaakt. Ik heb uitgecheckt, ben gaan tanken en ben opnieuw naar Zion N.P. gereden. Ik heb de Narrows gelopen vandaag, nouja... voor anderhalf uur. Het is een hike van in totaal ongeveer 15km door en langs de Virgin River. Omdat ik vandaag ook nog naar Las Vegas moest rijden besloot ik anderhalf uur te lopen, want ik moest de afgelegde afstand natuurlijk ook weer terug lopen. Voor deze hike had ik van tevoren kleding gehuurd, zodat ik droog bleef. Ik was blij dat ik die keuze heb gemaakt, want het was fris in the Narrows en het water was koud. Daar beneden is er geen zon, waardoor je kan opdrogen. Vanaf het vistors centre nam ik de shuttle bus naar 'Temple of Sinawava'. Vanaf daar moest je een goede 20 minuten lopen over een pad voordat je eindelijk bij de rivier aankwam en dan begint de uitdaging om tegen de stroom in, over glibberige stenen, door de rivier te lopen. Sommige stukken stond ik bijna tot aan mijn middel in het water. Met mijn fantatische lengte van 1.63m is dat al gauw he... Het was een hele uitdagende, maar zeer indrukwekkende tocht. Zelf voor "maar" die anderhalf die ik heb gelopen. Na anderhalf uur keerde ik weer om en liep met de stroom mee, in tegenovergestelde richting van iedereen, weer terug. Ik leverde de spullen weer in en besloot naar Las Vegas te rijden met tussenstop. Het was toen rond 11.00u.

IMG_9010 (1)IMG_8994 (1)IMG_9004 (2)

Ik heb een tussenstop gemaakt, omdat ik toch wel een beetje moe was van die hike. Ik heb weer iets gegeten onderweg en het laatste stuk was echt heel zwaar om te rijden, want 1) ik was best wel vermoeid inmiddels. Ik was sinds 06.00u wakker, heb een intensieve hike gedaan en had er al 1,5 uur rijden op zitten en 2) Las Vegas is heel druk met auto's in vergelijking met de afgelopen 2 plekken waar ik verbleef. Ook weer 5-baanswegen in plaats van 1 baan met "passing lines".

Ik kwam bij het hotel aan en maakte gebruik van valetparking. Gewoon om het een keertje geprobeerd te hebben. Ook werden mijn koffers door iemand naar mijn kamer gebracht. Ik moest wel fooi geven telkens, haha, maar hoe vaak doe je dat nou?! Die luxe! Ik ging het hotel binnen en stond direct in het casino... WAUW! Dit had ik me niet zo voorgesteld, wat een toffe ervaring!

Nadat ik mijn spullen weer een beetje had uitgepakt in het hotel ben ik wat gaan verkennen. Eerst het eigen hotel, wat duidelijk een hele attractie op zich is. Ik vond het een beetje overweldigend. Ik wist niet waar ik moest kijken of waar ik moest gaan. Het is ZO-VEEL! Ik ben ook een stukje de strip opgelopen en ben een ander hotel binnengegaan. De strip overdag is een beetje saai. Ik besloot terug te gaan naar hotel en iets te eten te zoeken. Wat ook al een zoektocht op zich was hier.

's Avonds had ik afgesproken met Natalie. Natalie en ik deelden een kamer in het hostel van San Diego. Daar spraken we met elkaar en kwamen we erachter dat wij dezelfde tijd in Las Vegas zouden zijn. Dus wij hielden contact. Wij reizen beide alleen en zijn normaal gesproken altijd wel voor het donker op de verblijfplaats voor onze eigen veiligheid. Nu waren wij samen, dus konden wij 's avonds over de Strip lopen. Wat veel leuker is dan overdag. Wij zijn naar het Bellagio hotel gereden voor de fonteinshow. Wij hadden geparkeerd in een parking waar het 1e uur gratis was (20.00u) en hebben de show gekeken en door het Bellagio gelopen. Ik vraag me af wat je daar voor een kamer betaalt... Rond 20.50u liepen we terug naar de auto en om precies 21.00u checkte we uit! We hoefden gelukkig niks te betalen, 1 minuut later en het had ons $15,- gekost! Ik bracht haar weer terug naar haar verblijfplaats en reed terug naar het hotel. Ik wilde de auto dit keer in de 'self-parking' plaatsen, maar toen ik daar binnen reed waren er allemaal rare wezens. Ik ben omgedraaid en heb de auto toch maar weer via valetparking weg laten zetten. Ik vind mijn eigen veiligheid toch meer waard.

IMG_9046 (1)

Morgen hebben Natalie en ik weer afgesproken. We gaan naar Hoover Dam, het Las Vegas Sign en misschien ook nog naar outlets.

1. Melissa:
    12 mei 2022
    Zo! Wereld van verschil, van bergen en water naar het bruisende Las Vegas! Te gek joh! Zo van je hotel in het casino en gezellig dat je nu gezelschap hebt om Las Vegas te verkennen 🤗
  2. Lauren:
    12 mei 2022
    Echt een wereld van verschil, niet normaal! Ja dat maakt het wel gezellig 😊
  3. Mark:
    12 mei 2022
    Exploring Las Vegas. Mooie overgang. Vergaap je maar lekker aan de pracht en praal. Inderdaad strip evening event. Overdag bijv. Venezia en Boulder city/Hooverdam. De hotels verstaan de kunst je langs de kasten te loodsen.
    Maybe a lucky jackpot.Enjoy the experience.
    Leuk om in Vegas samen te kunnen optrekken.
  4. Marianne:
    12 mei 2022
    Ken Las Vegas echt niet, maar als ik dit hoor…….klinkt echt goed.
    Niet al je geld inzetten hè 🤪.
    Ciao 😊
  5. Annemiek:
    15 mei 2022
    Hoihoi Lauren, ik er nooit geweest, wel veel over gehoord en gelezen.
    Weer een avontuur, maar totaal anders dan de voorgaande dagen.
    Leuk om even samen op te trekken, en moois wat jullie gedaan hebben onderling te kunnen delen. 🍀😍
  6. Lauren:
    15 mei 2022
    Het was heel gezellig en fijn iemand te hebben om mee te reizen! Zeker in Vegas, waar de actie pas s avonds begint 😃