Dag 7 ~ 5 mei: Door de woestijn

6 mei 2022 - Phoenix, Arizona, Verenigde Staten

Dag 7, one week down three more to go! Voor mijn gevoel ben ik gisteren geland en tegelijkertijd als ik naar mijn reisplanning kijk lijkt het alsof ik al zover in de planning ben dat ik het gevoel heb te snel te gaan. Dat is niet het geval hoor, maar voor mijn gevoel leek het zoveel waar ik naartoe ging en wat ik wilde bezoeken. Ik heb niet overal alles kunnen doen wat ik wilde, maar de meeste dingen zijn wel gelukt! En sommige dingen zijn erbij gekomen, zoals de ATV tour van vandaag.

Vanochtend om 06.15u belde mijn broertje me op. Ik nam op, maar lag nog in bed. Dat vond hij maar gek... hij begrijpt het tijdsverschil niet. Hij vroeg of ik me niet moest aankleden en dat hij dan wel even zou wachten aan de telefoon, haha, de schat! Ik legde uit dat het bij mij heel vroeg in de ochtend is, maar dat leek hij moeilijk te begrijpen. Hij vroeg wat ik ging doen vandaag en ik vertelde hem dat ik ging quad rijden door de woestijn. Opnieuw wilde hij mijn auto zien. Toen ik zei dat ik nog op bed lag vroeg hij of ik er niet even naartoe kon lopen, haha!

Vandaag was bewust een rustige dag. Sowieso was het mijn plan om tijdens mijn verblijf in Phoenix niet heel veel speciaals te doen. In eerste instantie was ik alleen gestopt in Phoenix, omdat het te lang rijden is van San Diego direct door naar de Grand Canyon. Mijn plan is ook altijd op de dag van vertrek vanaf locatie #1 om aan te komen op locatie #2 en die dag vrij weinig extra's te ondernemen. Dit, omdat het rijden vaak al best veel energie kost en het geen uitputtingsslag moet worden. Ik ben hier om te genieten van alles wat ik zie. Dus meestal onderneem ik de volgende dag pas echt actie.

Het ontbijt in het hotel is van 06.00 - 09.00u, dus moest alsnog vroeg opstaan. Ik was al wakker, nog voordat mijn broertje me belde, dus ik heb mij klaargemaakt en ben rond 07.30u naar beneden gelopen voor het ontbijt. Niet spectaculair koos ik voor een wafel met stroop en een glas sinaasappelsap. Daarna had ik zoveel tijd over dat ik wat oriëntatie heb gedaan met hulp van vrienden/kennissen uit Nederland. Zo leuk om van iedereen tips te krijgen, advies over wat ik moet bezoeken, hulp met het zoeken naar een goede verblijfplaats. Niet dat ik het zelf niet kan, tuurlijk wel, dat heb ik de afgelopen dagen ook gedaan, maar hulp/tips/adviezen zijn altijd welkom! Het zoeken wordt dan meer gericht. Ik heb Alcatraz al geboekt voor als ik in San Francisco ben, want ik begreep dat het soms maanden van tevoren al vol is. Gelukkig heb ik een ticket kunnen boeken en ik heb ook weer tickets geboekt voor een honkbalwedstrijd, San Francisco Giants vs. San Diego Padres. Ik kijk er nu al naar uit!

Tijdens het scrollen op internet, voordat ik vertrok naar de VS, kwam ik erachter dat je in Phoenix een ATV tour kon doen (quad rijden) door de woestijn van Phoenix. Dit vond ik wel heel tof klinken en dus besloot ik speciaal een dag langer te blijven om dit te doen. Ik heb voor het eerst quad gereden en ik ben nogal een bange poeperd, dus in het begin reed ik wat langzaam en vond ik het sturen een beetje lastig over het heuvelachtige en rotsachtige landschap off-road. Tijdens de tocht ging het steeds beter en het was echt een super leuke ervaring! De gidsen 'Shot' en Anthony (zie foto) waren heel aardig. Ik vroeg aan 'Shot' of hij een foto van mij wilde maken en toen ik hem mijn camera gaf was hij helemaal onder de indruk. Bleek dat zijn hobby fotografie is, dus ik had een gratis fotograaf mee, die tijdens de tour foto's van mij maakte.

IMG_8742 (1)IMG_8754 (1)IMG_8763 (1)

Anthony vond het heel tof dat ik alleen reisde en gaf mij een tip om pepperspray of 'bearspray' te kopen (dat kan hier blijkbaar gewoon in de supermarkt), want als solotraveler en als vrouw zijnde ben ik dan wat veiliger zei hij! Hoe nice dat hij, als man zijnde,  zo'n tip geeft! Dus morgen ga ik daar even naar op zoek, net zoals naar de koelbox die ik al vanaf de eerste dag wilde kopen. Dat is nog niet gelukt, maar er zit een Walmart aan de overkant van de weg, dus morgen als ik richting Grand Canyon vertrek ga ik daar eerst even heen. Dan kan ik daar ook direct wat blikjes drinken, fruit en ander eten halen en in de koelbox doen.

Na de ATV tour was ik wel een beetje gaar, want het was vandaag 36 graden hier in Phoenix. In de felle zon hebben wij die tour gedaan (2 uur) en ik moest mij uiterst goed concentreren tijdens het rijden. Dus na de tour ben ik naar het hotel teruggegaan en heb lekker gedoucht en mijn haren gewassen. Overal alle stof vanaf gewassen. Mijn broek is echt smerig, maar ik kan niet wassen, want de wasmachine moet minimaal tot de helft gevuld zijn. Ik heb maar een paar shirtjes, wat sokken/ondergoed en 1 broek. Dat gaat niet lukken, dus wellicht op de volgende locatie. Ik had mijn witte Air Force 1 aangedaan, dom zul je misschien denken, maar die zijn van leer. Dus doekje erover en zij zijn weer wit. De andere sneakers die ik bij me heb heeft stoffen materialen. Als ik thuis ben moeten ze sowieso allebei goed schoongemaakt worden. Normaal krijgen mijn sneakers elke week een schoonmaakbeurt. Dus bedenk maar hoe smerig zij zijn als ze na een maand pas worden schoongemaakt...

ANYWAY, nadat ik was gedoucht heb ik roomservice besteld. Ik had patat met chicken wings en een blikje drinken besteld. Zeer culinair, maar het voordeel was dat ik lekker in het hotel kon blijven en ik niet WEER de deur uit moest voor avondeten. Dat vond ik wel prettig, want ik ben al zoveel 'on the road'! (hoor jij nu ook het nummer 'On the road again' - Willie Nelson in je hoofd, ik wel!) Het eten was erg lekker en met een filmpje erbij heb ik lekker gerelaxt.

Morgen verlaat ik Phoenix en ga ik richting de Grand Canyon. Het is een reis van ongeveer 2 en een half uur rijden. Mijn tussenstop wordt Flagstaff op 2 uur rijden. Daar ga ik ook een beetje de buurt verkennen, want ik kreeg veel goede tips over Flagstaff. Als ik daar ben uitgekeken heb ik nog 30 minuten te rijden naar het motel. Ik hoop dat deze auto geen kuren vertoond, maar ik zal jullie mijn nieuwe bolide laten zien. Het is dezelfde auto, alleen nu een 'sedan' in plaats van een 'hatchback' (speciaal voor de autokenners ;)) Ik wist het verschil niet, dus ik heb het gegoogeld.

Ik ga mijn film verder kijken en lekker slapen. Morgen wordt in alle opzichten weer een spannende dag!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Annemiek:
    Topper, wat heb je al veel meegemaakt in 1 week.💖
  2. Lauren:
    7 mei 2022
    Nou he. Schrik er zelf ook een beetje van! Ik heb al zoveel gedaan en gezien en ik moet nog zoveel!
  3. Willie:
    6 mei 2022
    Leuk om te lezen, Lauren! Wat een geweldige verhalen (met foto's) en wat heb je al veel beleefd in één week. Ik geniet een kijk al uit naar de rest 😎
  4. Lauren:
    Hee Willie! Leuk dat je me volgt 🤗
  5. Melissa:
    6 mei 2022
    Super tof die quad tour! Hoorde van mama dat er bij Flaggstaff ook weer veel te doen is! Meid je kijkt je ogen uit hoor!
    Vind de manier waarop je je blog schrijft zo leuk! Met zoveel passie, Leef intens mee, alsof ik daar ook ben hihi.
    Succes straks ‘on the road again’
    ❤️
  6. Lauren:
    7 mei 2022
    Meitttt die quad tour was te gek! Zo blij dat ik deze keuze heb gemaakt 😄
    Gelukkig goed aangekomen op de nieuwe bestemming 🍀
  7. Els Vonk:
    6 mei 2022
    Stoer hoor zo'n reis door de woestijn. en dan op een quad. Het lijkt me in die hitte wel een uitdaging. Ik ben benieuwd wat er nog meer voorbij komt.
  8. Lauren:
    7 mei 2022
    Het was echt fantastisch! Heb super leuke beelden gemaakt, maar die aftermovie komt denk ik pas na de hele reis. Zal wel heel lang duren, want heb zoveel te delen aan beeldmateriaal
  9. Marianne:
    6 mei 2022
    Echt leuk elke keer weer je verslag te lezen. Super hoe je dit doet . Kanjer ben je 💪. Geniet maar lekker. 😊
  10. Lauren:
    ❤️
  11. Ramon:
    8 mei 2022
    Hoeveel heb je betaald voor die patat/Wings?