Dag 12 ~ 10 mei: Zion N.P.

11 mei 2022 - Hurricane, Utah, Verenigde Staten

Vannacht had ik wat last van de geluiden. Dit keer heb ik ook een airco die aanslaat wanneer het de ruimte weer moet koelen. Heel irritant, dus besloot ik om één oordop in te doen. Zo kon ik het nog wel horen mocht er iets gebeuren. Halverwege heb ik de airco alsnog uitgedaan, want het was erg koud hier. In vergelijking met Phoenix en Williams is het hier duidelijk minder warm, terwijl ik echt maar net over de staatsgrens zit...

Vanochtend werd ik rond 05.30u wakker en de wekker had ik om 06.00u gezet. Ik bleef liggen tot 06.15u en ben me toen gaan klaarmaken. Ik heb om 06.50u ontbeten. Nouja, ontbeten... twee geroosterde boterhammen met boter. Er was alleen jam als beleg en dat eet ik niet! Rond 07.30u ben ik naar Zion N.P. gereden, want het was maar 30 minuten rijden, maar het was toen al heel druk op de parkeerplaats. Veel drukker dan bij de Grand Canyon. Ik heb vandaag de 'Watchman Trail' gelopen. Het voordeel was dat ik dit keer omhoog moest lopen, dus de terugweg was super easy. Ik stond zo weer beneden. Het uitzicht boven was weer prachtig!

IMG_8953 (2)IMG_8989 (1) IMG_8966 (1)

Weet je wat ik niet begrijp... Dat er ouders zijn die deze trails met kinderen lopen. Dit was mij al opgevallen in de Grand Canyon. Sommige ouders met jonge kinderen en sommige kinderen in van die draagstoelen op de rug van de ouders. Waarom zou je dat doen? Wat doe je je kinderen aan... EN wat ik ook niet begrijp: mensen die op de trails gaan hardlopen. Ik vind het normaal wandelen van deze trails al een hele uitdaging. Laat staan hardlopen. Ik ben na 100 meter, wat zeg ik, 5 stappen op een vlakke weg al uitgeput en moet aan het zuurstof. Deze mensen rennen gewoon vol gas op een onstabiele weg met heuvels en diepe dalen... WAAROM?! Knettergek vind ik dat, haha! Maar het is maar wat je zelf leuk vindt ;)

Na de trail wilde ik naar 'Angels Landing', maar las gisteren als dat je daar een "permit" voor nodig had. Die had ik niet, maar ik dacht ik ga toch even kijken hoe ver ik kan komen. Al kan ik het alleen zien, maar helaas. De rangers stonden al ver voor de trail te controleren op "permits". JAMMER! Het was inmiddels ook al rond 12.00u, dus besloot ik terug te gaan naar het hotel. Daar aangekomen heb ik lang gebeld met thuis en het hotel voor Las Vegas geboekt. Ik vertrek morgen al, want anders betaalde ik de dubbele prijs! Dit was al niet heel goedkoop.

Ik heb geluncht bij Rooster Run, waar ik gisteren had gegeten. Ik koos weer voor de salade en voor de chickenwings met BBQ saus. Lekker joh! Ik zat daarna ook weer echt vol. Terug in het hotel heb ik lekker gerelaxt en alvast een beetje ingepakt voor morgen. 's Avonds heb ik pizza besteld en een film gekeken.

IMG_8030IMG_8039

Morgenochtend vroeg, rond 07.00u check ik hier uit en ga dan eerst weer naar Zion N.P, kijken of ik nog een andere trail kan doen. Vanuit Zion vertrek ik dan richting Las Vegas. Een dag eerder dan mijn planning, maar ik heb het hier wel gezien en ik betaal 2x zoveel als ik van donderdag tot en met zondag ga. Dus daarom ga ik vanaf woensdag tot en met zaterdag. Het zal wel een hele overgang zijn van het stille Williams, naar het al iets stedelijkere (is dat een woord...) Hurricane, naar het bruisende Las Vegas. Ik hoop daar ook eindelijk een goede shoppingmall tegen te komen en hoop iets leuks te kunnen scoren.

Het wordt in alle opzichten weer een spannende dag. Voor het eerst ga ik en actie ondernemen en naar de volgende locatie rijden. Afhankelijk van wat ik in Zion nog heb gedaan zal ik bepalen of ik in één keer doorrijd. Het is "maar" 2 uur en 40 minuten rijden. Ik heb al vaker ongeveer zo lang gereden.

Tot morgen!

1. Annemiek:
    11 mei 2022
    Op de foto's zie je er steeds meer ontspannend uit. Het doet je goed💖Geniet van het volgende avontuur. 😊👍
  2. Lauren:
    Thanks Annemiek! ❤️
  3. Femke:
    11 mei 2022
    Op naar Viva Las Vegas Laur!
    Je gaat inderdaad de rust en prachtige natuur van Zion achter je laten. Wij en de meiden hebben daar tijdens onze reis enorm genoten; de afwisseling van het wandelen tussen die grote rotsen en bomen en prachtig mooie watervallen. En natuurlijk het spelen in de rivier. Daar is gelijk het antwoord op jouw vraag; de kids zien overal een grote speeltuin 😉
    Heel veel plezier in Vegas!!!
  4. Lauren:
    Thanks! ❤️
  5. Joyce:
    11 mei 2022
    Zo je hebt dat mooie toch saaie gedeelte achter de rug. Rijden door USA kan aardig boring zijn, haha. Maar goed nu richting Vegas. Prachtige stad. Welk hotel heb je geboekt? Misschien kun je een local hotel nemen. Ik denk aan South Point. Deze ligt aan het eind (zuidelijke) van de strip. Paul heeft daar jaren gewerkt. Hoe de tarieven daarvan nu liggen beats me. Verder heb je zeker diverse malls daar. Ook enkele outlets. Ik denk aan Bells, niet ver van de strip en in Las Vegas North heb je er ook 1. Zo zijn er diversen. Ga ook eens een keer naar China Town, dan kan je effe goed eten haha. Bij Sam Woo bij voorbeeld. Je doet het prima in je eentje. Mocht je lonely zijn daar heb ik genoeg family daar die je wat aparts kunnen laten zien. Vegas is overdag niet echt bijzonder, maar de avonden zijn geweldig. Overdag trips maken is ook wel leuk.
  6. Lauren:
    11 mei 2022
    Ik zit in The STRAT, dat is South volgens mij… ik ben benieuwd naar Vegas, zowel overdag als ‘s avonds. Is de enige plek waar ik ‘s avonds wat zal ondernemen denk ik. Meestal ben ik voor het donker wordt al in het hotel, maar dan gaat Las Vegas pas leven
  7. Joyce:
    11 mei 2022
    Ja meissie, er valt veel te beleven. Je kan ook naar Fremont Street gaan. Dat is ook een belevenis. Wandel door alle casino’s en bezoek al hun winkelcentra’s. Leuk om te zien, maar wel duur om te shoppen. Voor shoppen ga naar Walmart en Ross’.
  8. Els Vonk:
    11 mei 2022
    Dus morgen naar de gok- en entertainment stad! Veel plezier!