Dag 11 ~ 9 mei: Welcome to Utah

10 mei 2022 - Hurricane, Utah, Verenigde Staten

Ik ben inmiddels door 3 staten (California, Arizona, Utah) gereisd, ik heb al meer dan 967 miles en meer dan 15 uur gereden. Ik heb de tijd en afstand naar bezienswaardigheden etc. er niet bij opgeteld. Dit is van Santa Monica - San Diego - Phoenix - Grand Canyon N.P.- Zion N.P. En ik ben pas/al 11 dagen onderweg.

Vanochtend was ik weer rond 05.30u wakker, maar ik had geen haast. Rond 08.00u ben ik gaan douchen en ben mij klaar gaan maken voor vertrek. Het rijden vind ik weer een spannende uitdaging, maar het ging heel goed. Als eerst ben ik gestopt bij een McDonalds in het godvergeten Tuba City op 1 uur en 45 minuten rijden. Dat ligt echt in de middle of nowhere. Bij die McDonalds mocht ik ook niet in het restaurant zitten wegens COVID-19 en moest ik een mondkapje op... Je vraagt je af waarom, want het ligt dus echt niet in de bewoonde wereld... Toen heb ik mijn eten maar opgegeten in de auto! Daarna ben ik doorgereden naar een tankstation in Fredonia op 2 uur en 20 minuten rijden. Ook dit was zo'n verlaten dorp, een soort ghosttown met alleen een tankstation. Er was niet eens goede verbinding... tenminste niet met T-Mobile, waarschijnlijk wel als je AT&T hebt. Ik ben even naar het toilet geweest, heb de auto weer bijgetankt en door naar het hotel. Ik dacht die laatste 55 minuten doen we er maar snel achter aan. Ik ben vandaag wel echt weer door prachtige landschappen gereden. Volgens mij heb ik vanuit de auto ook de Noordelijke kant van de Grand Canyon gezien (al moet ik toegeven dat het er hetzelfde uitzag als de Zuidelijke kant) en er waren heel wat 'scenic view'. Je kan dan echt langs de weg stoppen en van het uitzicht genieten/foto's maken. Dit heb ik niet gedaan, maar heb wel beelden vastgelegd met mijn GoPro. Ik wilde gewoon snel op de volgende bestemming aan komen.

Het hotel is wel okee, maar ik vind het ten opzichte van de andere verblijfplaatsen wel de minste. Van de topdouche de afgelopen dagen ben ik naar een douche gegaan met nauwelijks waterdruk. De kamer is ook erg gehorig, want ik hoor de mensen boven mij lopen. Ach... het is maar voor 3 nachten en LANG LEVE DE OORDOPPEN!

Ik heb gegeten bij Rooster Run. Ik koos voor de "chop steak" met vooraf een salade met honingmosterd dressing, maar ik weet eigenlijk nog steeds niet wat ik echt heb gegeten. Het leek een soort hamburger met een dikke jus eroverheen. Ook niet echt de beste maaltijd dit keer... De salade was wel het meest voedzaam in 11 dagen.

Terug in het hotel heb ik de website van Zion N.PO. even bekeken, maar ik las allerlei "alerts". De 'Canyon overlook Trail 'dicht is tot Memorial Day, dat is dus tot 30 mei. Moest ik wel even googlen hoor, want wist niet wanneer Memorial Day is. Ook heb je tegenwoordig een "permit' nodig om de 'Angels Landing Trail' te doen, maar dat gaat via een 'lottery' of iets dergelijks. Nouuu... begint al goed hier in Utah, vind je niet!

Dit is trouwens wel het kortste reisverslag tot nu toe denk ik. Soms kan je maar beter kort, maar krachtig zijn! Heb ook geen foto's vandaag, want ik heb vrijwel alleen maar in de auto gezeten vandaag.

Morgen hoop ik je een meer gedetailleerd verslag te kunnen geven van mijn bezoek aan Zion N.P.

See ya.

1. Mark:
    10 mei 2022
    Inderdaad blijf je toch effe verwonderlijk toekijken welke gehuchten je tegen komt op zulke routes tijdens je verplaatsing.
    Je zult er maar wonen.. het andere Amerika, maar inderdaad veel view points.
    Vandaag de reisdag gewoon een overgangsdag. De Canyon heb je in elk geval goed tot je kunnen nemen.
    Na Zion een mooie overgang naar Vegas en richting SF.
    Kom maar lekker bij en enjoy Zion area and the drive.
  2. Lauren:
    10 mei 2022
    Zeker, een heel andere kant van Amerika. Niet zo bruisend als ze altijd doen voorkomen.
  3. Melissa:
    10 mei 2022
    Poeee je legt heel wat miles af! Maar ook mooi landschap lees ik!
  4. Lauren:
    10 mei 2022
    En dan moeten de lange ritten nog komen!
  5. Els Vonk:
    10 mei 2022
    Ik ben benieuwd naar het vervolg!
  6. Annemiek:
    15 mei 2022