Dag 9 ~ Chillen in de lagoon

5 augustus 2023 - Bacalar, Mexico

Inmiddels zijn er alweer 8 dagen voorbij. In het begin hadden wij het gevoel alsof wij al weken in Mexico waren, terwijl er dan pas 2 dagen waren. Nu gaat het ineens snel. Over 8 dagen vliegen wij alweer terug naar Nederland…

Deze 8 dagen waren ook (onbewust) best wel gevuld met reizen en activiteiten die we hebben gedaan. De komende dagen staat meer in het teken van rust. Zoals vandaag.

Wij hebben eerst ontbeten. Ik koos voor de avocado toast en ik had hoge verwachtingen, want die van het “simpele” broodhuisje op Isla Mujeres heeft de lat hoog gelegd. Zij staan nog steeds op nummer 1. De toast was lekker, maar niet zo lekker als op Isla Mujeres.

IMG_6367

Daarna zijn wij doorgelopen naar de lagoon. Het was er heerlijk rustig en er was genoeg plek voor ons. Wij hebben lekker onder een afdakje op een ligbed kunnen chillen. Eerst hebben wij wat foto’s voor “de gram” gemaakt. Ik moet jullie natuurlijk wel jaloers blijven maken over het goede leven wat ik leid…

IMG_9960IMG_0115

Daarna een beetje zwemmen, snorkelen, opdrogen, zwemmen opdrogen en zo ging het door tot lunchtijd. Ik heb voor de lunch gekozen voor de burger. Héél lekker, maar GROOT… pfoee!

IMG_0320

Wij zitten op een privéterrein en kunnen alles kopen, maar ik vond het een beter idee om even naar de supermarkt te rijden en wat flesjes drinken te halen. Zo besparen wij wat kosten. Wij blijven tenslotte Nederlanders. Dat geld kan ik dan mooi uitgeven aan het volgende verblijf.

Terug op het terrein hebben wij onze boodschappen naar de kamer gebracht en zijn wij weer naar de steiger gegaan. Daar waren nu wel mensen op onze plek, maar die waren vrijwel direct weer weg. Nog eventjes gezwommen en in de zon gelegen en rond 17.00u vond ik het genoeg. Er was ook nauwelijks schaduw meer, dus die zon brandde best pittig!

Ik heb lekker gedoucht en heb wat spulletjes gewassen. Zoals altijd kom ik er nu achter dat ik weer eens TE VEEL spullen heb ingepakt. Zeker, omdat ik af en toe wat dingen was.
Rond 18.45u zijn wij gaan eten. Dit keer koos ik voor de fetuccini.

IMG_6436

Bij foto’s kan je de foto’s van de kamer zien!

Morgen gaan wij volgens mij ook niet heel veel doen, maar gaan wij nog wel richting Bacalar centrum. Je hebt daar iets, wat ik deze reis al heel vaak ben tegengekomen. Weet jij al wat het is?

Adios!

1. Els Vonk:
    5 augustus 2023
    Wat jullie tegenkomen, zijn zeker de letters. Wat het weer daar betreft, is wel om jaloers te worden. Het is hier knudde, alleen maar regen. Ik hoop wel dat de hitte uit houden is. Dat is wel een dingetje. En wat het uitgeven van geld betreft. Wij Nederlanders, tja, ons bien zuunig!
  2. Lauren:
    5 augustus 2023
    Goed geraden! Overal zijn hier van die letters, haha. Het wordt bijna een sport om alles te verzamelen! Waar we nu zijn is soms een beetje plakkerig warm en op tijd uit de zon, dan is het wel vol te houden!
    Hahah, is ook een goede eigenschap 🤭😉