Dag 8 ~ Next stop: Bacalar

4 augustus 2023 - Bacalar, Mexico

Gisteren na de lange rit waren wij best wel moe, maar wij zitten in een tijdzone -1 ten opzichte van de andere locaties. Wij hebben onze “bedtijd” gerekt door te lezen en series te kijken en onszelf wakker te houden. De airco hadden wij uit gedaan, want het was fris. Ik hoorde water druppelen, maar ik hoorde wel meer gekke geluiden dus besteedde er geen aandacht aan. De airco bleek inderdaad te lekken en een aantal spullen waren nat geworden, waaronder m’n  cameratas. M’n camera is gelukkig droog gebleven! Nadat wij de airco weer aan hadden gedaan is het druppelen ook gestopt. Tenminste dat dachten we…

Midden in de nacht was het ineens MEGA koud. Zo koud dat ik uiteindelijk een extra deken heb moeten pakken. Ik had de airco wat lager gezet en toen begon het druppelen weer. Een lichte regenbui kwam er uit de airco.

De kussens waren zo hard! M’n hoofd lag in een gekke hoek, waardoor ik echt SLECHT heb geslapen. Hopelijk slaap ik vannacht beter. Het is ook nooit goed he, altijd wat te klagen…

In de ochtend waren wij bijna aan het aftellen wanneer wij konden opstaan en vertrekken. Om 06.00u hebben wij ons klaargemaakt voor vertrek.

Rond 07.30u reden wij het terrein van Calakmul op en rond 09.00u waren wij bij het park. Ik had verwacht dat de weg er naartoe een gevalletje “gevaarlijkste wegen” zou zijn, maar nee. De weg naar het park was niet zo slecht als deed vermoeden. Soms wel flinke gaten in de weg, maar meer dan dat ook niet.

Om bij de eerste tempel te komen moesten wij ruim 30min. lopen. Die tempel had 110 treden. Net iets meer dan die van Ek Balam. Het uitzicht was mooi.

IMG_9751IMG_9808

Rond 11.30u vertrokken wij richting Bacalar. Paulien heeft de weg heen en terug naar Calakmul gereden en ik reed naar Bacalar. Wij waren net vertrokken richting Bacalar toen wij hele donkere wolken zagen. Niet lang daarna kwam er een stortvloed van regen uit de lucht vallen. Zoveel dat de snelste stand van de ruitenwisser er niet tegen bestand was. Met signaallichten aan en een snelheid van 20km/u reden wij verder. Uiteindelijk heeft het de rest van de dag geregend.
Onderweg zagen wij nog hoe een zwerfhond bijna werd overreden door een bus. De hond heeft het gelukkig overleefd, al was het wel geblesseerd aan z’n poot.

De komende dagen verblijven wij in Bacalar en dit doen wij in luxe kan je wel zeggen. Het is een priveterrein aan de lagoon, waar je kan suppen en kanoën. De kamer is prachtig, modern en luxe! De kamer heeft geeneens een sleutel of kaart. Het gaat open/dicht met een keypad! WOW! Morgen ga ik foto’s maken van alles hier.

Wij hebben HEER-LIJK gegeten hier in het restaurant op het terrein. Ik had steak met gegrilde groente.

IMG_6275

Morgen hebben wij een rustdag en blijven wij op het terrein bij de lagoon. Lekker zwemmen, suppen en foto’s maken voor de gram.

Vanavond chillen wij lekker in de hotelkamer na een aantal lange dagen reizen en activiteiten.

1. Annemiek:
    4 augustus 2023
    Na alle nattigheid van airco en onderweg, is het heerlijk om te chillen in een lagoon. Geniet ervan😎☀️🥂🏖️🏊❤️
  2. Lauren:
    Dankje!
  3. Germaine:
    4 augustus 2023
    Ga er lekker van genieten en heel benieuwd naar deze foto's 😎🌞🌴
  4. Lauren:
    Ga ik doen!
  5. Els Vonk:
    4 augustus 2023
    Nou, dat wordt dus lekker slapen vannacht, na jullie eerdere ervaring. Mooie foto's weer. Her eten ziet er ook aanlokkelijk uit. Veel plezier van jullie rustdag.
  6. Lauren:
    4 augustus 2023
    Het bed lag lekker, goede dekens, mooie kamer! Ik ben heel tevreden
  7. Els Vonk:
    Top.