Dag 6 ~ Eén van de zeven wereld wonderen

2 augustus 2023 - Valladolid, Mexico

Vanochtend ging de wekker om 06.00u. Dat was erg vroeg, maar ik heb wel veel beter geslapen dan de vorige dagen. Dus dat was weer een pluspunt.

Vandaag draaide alles om ons bezoek naar Chichén Itza. Net als de Nationale Parken in de VS wordt er aangeraden om vroeg te gaan. Dus net na openingstijden stonden wij bij de ingang. Geloof het of niet, het was toen al druk.
Nogmaals, qua toerisme weten zij het hier wel te brengen. Ik moest extra toeslag betalen om te filmen met m’n GoPro en mijn statief moest in een locker…

Ik dacht dus altijd dat die piramide Chichen Itza heette, maar dat heet dus de ‘Piramide van Kukulcan’. Wist jij dat?
Blijkbaar als je er recht voor de piramide staat, dan kan je in je handen klappen en dan komt er een echo terug. Hordes mensen stonden te klappen met hun tourguide, HAHA!

Verder waren er verschillende ruïnes te zien, leuk en mooi, maar precies wat je verwacht van een ruïne…

Toen wij het park verlieten stond de parkeerplaats vol met tourbussen en was het megadruk!

Terug bij het hotel hebben wij lekker traditioneel geluncht bij Burger King en hebben wij een toeristenfoto gemaakt bij de letters van Valladolid. Ik kan straks een fotoboek vol maken met letterfoto’s.

Daarna even rustig aan gedaan. Ik bleef op de kamer en Paulien ging zwemmen.
‘s Avonds hebben wij zo origineel als wij zijn PRECIES hetzelfde gegeten als gisterenavond.

Morgen en overmorgen worden lange dagen. Morgen vertrekken wij vanaf Valladolid naar Xpujil. Dit is een rit van ruim genomen 5,5u, zonder tussenstops berekend. Dan overnachten wij daar en de volgende ochtend moeten wij 2u rijden voor Calakmul, ook weer een tempel. Als we daar klaar zijn rijden wij direct door naar Bacalar voor wat rustigere dagen…

1. Annemiek:
    2 augustus 2023
    En vond je het zelf ook 1 van de 7 wereld wonderen? Of inmiddels zo toeristisch, dat het een wonder is, dat je tegen betaling foto's maken🤣😘
    Was weer een mooie dag.
  2. Lauren:
    2 augustus 2023
    Haha! Het is mooi het gezien te hebben en leuk dat je kan zeggen ik heb 1 van de 7 wereld wonderen gezien. Maar daar blijft het voor mij wel een beetje bij 😉
  3. Els Vonk:
    2 augustus 2023
    Mooie foto's weer. Her ziet er indrukwekkend uit.
    Rijd jij zelf weer in een huurauto?
  4. Lauren:
    3 augustus 2023
    Ja, ik rijd weer zelf! Maar die vriendin waarmee ik reis heeft ook een rijbewijs, dus hoef niet alles alleen te rijden dit keer 🤗