Dag 5 ~ Next stop: Valladolid

1 augustus 2023 - Valladolid, Mexico

Vanochtend werd ik wakker zonder keelpijn, maar wel een zwaar verstopte neus. Ik kon nauwelijks ademhalen.

Vandaag verlieten wij Isla Mujeres. Om 08.00u stonden wij beneden met alle bagage en zijn wij weer gaan ontbijten bij ‘Oh my brunch’. Zo outgoing als ik ben heb ik met hetzelfde ontbeten als gisteren.

Daarna zijn wij richting de ferry gelopen die ons terugbracht naar Puerto Juarez, Cancún. Vanaf daar hebben wij een taxi genomen naar Europe car om onze huurauto op te halen.

Vanaf de luchthaven was het ongeveer 2 uur rijden naar Valladolid, via een tolweg. Anders deed je er ruim 3 uur over. Zij weten het wel mooi te brengen €20,- tol. HOE IS HET?!

Wij konden pas om 15.00u inchecken, dus toen zijn wij naar Ek Balam gereden. Dit is een soort Maya tempel. Wij zijn de piramide opgelopen in de bloedhitte met het zweet waar het niet gaan kan. Het uitzicht was heel mooi, maar die trap… CrossFit is er niks bij!

IMG_9398IMG_9463

Daarna zijn wij naar het hotel gereden, omgekleed en zij wij naar Cenote Hacienda de Oxmán gereden. Dit is een grot met een natuurlijk zwembad. Het water was er niet warm, maar je kon er wel slingeren aan een trapeze en zo het water in springen (zie video).

IMG_9472

Om 17.00u ging het dicht en was het voor ons het teken om te gaan. Terug in het hotel lekker (maar niet heus) gedoucht onder een koud/lauwe straal… Noem mij “ver-Westerd”, maar een warme douche kan geen kwaad.

’s Avonds hebben wij gegeten bij ‘Viva Mexico’. Morgen gaan we naar Chichen Itza. Wij gaan vroeg vertrekken, zodat wij voor de tours daar aanwezig zijn! Ik ben heel benieuwd.

IMG_6135

1. Ramon:
    1 augustus 2023
    Mooi verslag!! Af en toe lees ik mee vanuit mijn vakantiebestemming=Orlando/Bahamas/Miami/New York
  2. Lauren:
    2 augustus 2023
    Hee Ramon, leuk dat je me volgt! Jouw reis klinkt ook totaal niet verkeerd, WOW! Geniet er van.
  3. Annemiek:
    1 augustus 2023
    Weer een mooie toer.
    Leuk om je weer te volgen.
    Benieuwd naar morgen ☀️😎
  4. Lauren: