Dag 4 ~ De laatste dag op het eiland

31 juli 2023 - Isla Mujeres, Mexico

Vannacht heb ik iets beter geslapen. Wij hebben duidelijk last van de jetlag, want wij zijn elke keer al heel vroeg moe. Ik ben met het licht aan in slaap gevallen en werd rond 01.00u weer wakker. Dit keer heb ik niet elk uur op de klok gezien, maar om 06.45u was ik alweer klaarwakker! Ik had wel last van een verstopte neus en mijn keelpijn was nog niet weg. Ik word toch niet ziek?

Vanochtend hebben wij ontbeten bij ‘Oh my Brunch’. Dat zit lettertijd tegenover ons hostel. Ik koos voor de geroosterd brood met avocado en gepocheerde eieren. Het was echt heerlijk! Avocado’s hier hebben echt een lekkere smaak!

IMG_6089

Na het ontbijt hebben wij onze spullen gepakt en zijn wij richting verschillende fotospots gegaan om foto’s te maken voor “de gram”, HAHA! Wij begonnen bij de witte stranden. Wij wilde nog naar een steiger lopen met een houten hutje, maar dat was privégebied. Wij zijn toen even naar het hostel gelopen, 10min. afkoelen en daarna zijn wij met een golfkarretje over het eiland gereden.

IMG_8688

Als eerst zijn wij gestopt bij ‘Punta Sur’, een uitkijkpunt en ook een soort broedplaats voor leguanen. Het stonk daar echt, haha! Daarna zijn wij naar een gekleurde trap gereden en een kerkje met een mooi uitzicht op de blauwe zee.

IMG_9117

In ongeveer 2 uur tijd zijn wij over heel het eiland gereden. Daarna hadden wij genoeg gezien en hoorden wij het zwembad roepen.

’s Avonds hebben wij nog langs de souvenirshops gelopen en hebben wij onze spullen gepakt. Vandaag was onze laatste dag op het eiland. Wij hebben gegeten bij ‘Brisa Mexicana’. Ik koos dit keer voor de salade, want tijdens vakanties eet ik altijd heel slecht en weinig groente.

Isla Mujeres heeft mooie witte stranden, kleurrijke straatjes en mooi blauw water, maar ik kan niet per se zeggen dat ik het eiland mooi vindt. Veel delen zijn extreem vervallen en het stinkt er. Op internet lees je allemaal leuke verhalen over wat je er allemaal kan doen en dat klopt ook! Maar er mag ook verteld worden dat het op sommige plekken echt niet zo mooi is…

Morgen gaan wij vroeg ontbijten, want wij moeten op tijd de ferry pakken richting het vaste land. Wij gaan de huurauto ophalen en dan rijden wij naar Valladolid.

Dag lieve leesvrienden, oogjes dicht en snaveltjes toe!

1. Annemiek:
    31 juli 2023
    Je komt na een paar dagen, vast in een ritme van waak en slaap.🫣. Je hebt mooie fotos gemaakt van de mooiste plekjes. 👍goede reis naar het vaste land
  2. Lauren:
    2 augustus 2023