Dag 2 ~ Next stop: Isla Mujeres

29 juli 2023 - Isla Mujeres, Mexico

Na een extreem lange dag, waarin wij door de verschillende tijdzones meer dan 24 uur wakker waren hebben we uiteindelijk goed kunnen slapen. De “nieuwe” kamer was beter dan de oude, zonder lekkende airco.

Wij hadden afgesproken dat wij de wekker rond 10.00u zouden zetten, maar rond 06.45u waren wij allebei al wakker. We hebben nog even gelegen, maar rond 07.45u zijn we toch opgestaan en hebben met Nederland gebeld.

Iets voor 09.00u liepen we het hostel uit op zoek naar een wisselkantoor, een Mexicaanse simkaart en een supermarkt. Het wisselkantoor bleek dicht te zijn (die later wel open was) en bij de supermarkt werden onze kaarten geweigerd…

IMG_6039

Wij gaan vandaag naar Isla Mujeres. Dat ging nog best wel makkelijk. We boekten een taxi naar de ferry en gingen naar Isla Mujeres. De reis er naartoe ging echt super smooth in vergelijking met gisteren.

Op het eiland aangekomen moesten wij door smalle straatjes met al onze bagage, haha! Het was gelukkig niet heel ver lopen. Wij waren rond 12.30u bij het hostel en konden onze bagage droppen. We hebben ons omgekleed en wilden zwemmen in de zee. Achter ons hostel is een strand, maar daar mocht er niet gezwommen worden. Wij besloten toen maar even te dobberen in het zwembad van het hostel. Niet lang daarna werd het bewolkt en begon het te regenen, te donderen en waren er enkele bliksemschichten. Wij gingen het bad uit en zijn even wat gaan eten. Dat hadden wij heel de dag, behalve een eierkoek nog niet gedaan. Tot 15u hebben wij daar rustig gezeten.

Het leven is geven en nemen. Dat blijkt wel weer. Waar wij in Cancún in een luxe kamer zaten zitten wij nu in een kamer van 3 bij 3, waar wij net genoeg ruimte hebben om onze bagage kwijt te kunnen. In Cancún hadden wij een eigen douche, maar die was koud. Dit keer hebben wij een gedeelde douche, maar het hangt er vanaf waar je in het hostel gaat douchen. Er is een douche op onze etage, maar die heeft een mager gordijntje, een koude straal en geen haakjes voor je spullen. Ik ging beneden douchen, want die van ons was bezet. Daar had je wel haakjes en een plankje voor spullen + een heerlijke warme douche! EIN-DE-LIJK! Ondanks dat het hier vochtig warm is, is een (warme) douche echt wel prettig hoor!

Wij bleven lekker in de kamer en hebben wat voorbereid voor onze volgende bestemming. Rond het begin van de avond zijn wij nog even naar een “Isla Mujeres” letterbeeld geweest en hebben wij souvernirwinkels bezocht. Wij hebben gegeten bij een restaurantje aan het strand.

IMG_8600

Terug in het hostel hebben wij ons klaargemaakt voor de nacht.

Morgen ga ik alleen op tour. Ik ga zwemmen met walvishaaien! SPAN-NEND! Om 08.00u moet ik bij de pier zijn! Heb er wel ontzettend veel zin in. Dat is ook één van de redenen waarom wij naar dit eiland zijn gegaan.

IMG_6059IMG_8634

1. Melissa:
    29 juli 2023
    Was weer een hele leuke 1 dag! Spannend hoor met een walvishaai zwemmen 🐋🤿 ben heel benieuwd hoe je dat gaat ervaren
    Liefsss 🩷
  2. Lauren:
    29 juli 2023
    Ik ben ook heel benieuwd, je leest het in mijn volgende verslag! 🤩
  3. Marijana:
    Walvishaaien????!!!!!
  4. Lauren:
    29 juli 2023
    Ja, je leest het goed! HAHA
  5. Caroline:
    Geweldig!!! Heel veel plezier 🐋🤩
  6. Lauren:
    Bedankt!
  7. Annemiek:
    29 juli 2023
    Blijf je weer volgend, veel plezier ☀️😎
  8. Lauren:
    Bedankt!
  9. Els Vonk:
    29 juli 2023
    Is dit wel verstandig met die walvishaaien. Jij liever dan ik. Succes!
  10. Lauren:
    30 juli 2023
    Jahoor, deze haaien eten geen mensen ;)
  11. Els Vonk:
    30 juli 2023
    Ik dacht dat alle haaien gevaarlijk waren. Gelukkig maar.
  12. Lauren:
    30 juli 2023
    Het blijven wilde dieren, maar het ging gelukkig goed! 🤗
  13. Els Vonk:
    Top.