Dag 16 ~ Laatste dag in Mexico

12 augustus 2023 - Cancún, Mexico

Vannacht heb ik slechter geslapen dan ooit tevoren. Ik kan het ‘s nachts soms heel warm krijgen en vind het lekker om in een koude kamer te slapen. Normaal laat ik een raam open staan of blaast de ventilator richting mij. Meestal vinden de mensen die met mij op een kamer liggen dat de airco te laag staat…

Aangezien de temperatuur in onze kamer 31 graden is en de airco niet heel verkoelend werkt heb ik nauwelijks echt de slaap kunnen vatten…

Terwijl ik dit schrijf (02.26u) lig ik al ruim een uur klaarwakker in bed… Gelukkig ben ik af en toe wel een beetje in slaap gevallen, maar voor mijn gevoel niet diep. Om 07.15u was ik echt wakker.

Wij zitten in een hostel, dus wij moesten zelf voor ontbijt zorgen. Op 4 minuten rijden zat één of ander fancy barretje ‘Level Up’ met allerlei healthy sapjes etc. en stalen rietjes. Zo milieubewust… Er waren welgeteld twee tafeltjes en je gelooft het niet. Nadat wij binnen waren kwamen er andere Nederlanders binnen, het is niet te geloven!
Ik koos voor een wafel met nutella en fruit. Het was echt heel lekker!

Na het ontbijt zijn wij vertrokken richting de kust, naar Playa Delfines. Dat was heel toeristisch en druk, maar wel mooi en gezellig. Eventjes gezwommen in de zee en daarna opdrogen.

Rond 13.00u zijn wij vertrokken richting La Isla Cancún. Dit is een shopping area. Het lijkt een beetje op The Venice in Las Vegas (voor de mensen die dat kennen). ANYWAY, het was kleurrijk, leuke winkels en heel toeristisch.
Sowieso vind ik de kustlijn van Cancún vergelijkbaar met Las Vegas. Je rijdt langs het ene na het andere immense hotel…
Wij hebben hier nog culinair geluncht bij de McDonalds, maar ik was zo uitgehongerd dat ik er vergat een foto van te maken.

Terug in het hotel heb ik mijn koffer, trolley en rugtas helemaal uitgepakt en opnieuw ingepakt. Volgens mij reisweegschaal zit ik binnen de marges. Morgen zullen we het echte gewicht weten, al heb ik soms het idee dat mijn reisweegschaal en die van de luchthaven nooit overeenkomen…

’s Avonds kozen wij ervoor bij het hostel te eten. Er zit hier een restaurant ‘Santa Cruda’. Ik koos voor de ‘downtown burger’.
Na het eten weer terug naar de kamer en nog even proberen te slapen voor ons vertrek vannacht.