Dag 15 ~ Last stop: Cancún

11 augustus 2023 - Cancún, Mexico

Vanochtend was onze laatste ochtend in Tulum. Wij hoefden pas om 12.00u uit te checken, dus wij  besloten nog lekker gebruik te maken van het ontbijt in het hotel. Daarna nog de laatste dingetjes bekeken en gefotografeerd.

Rond 10.00u hebben wij uitgecheckt en zijn wij vertrokken richting Cancún. Wij besloten eerst naar een outlet plaza te rijden. Dit stelde een beetje teleur. Er was een Nike winkel, maar de prijzen waren alsnog best hoog voor een ‘factory store’  en dat gold voor wel meer winkels… Soms hoor ik van mensen dat zij helemaal los zijn gegaan in een outlet. De volgende keer wil ik graag mee, want tot nu toe heb ik teleurstellende ervaringen met outlets…

Paulien wilde nog heel graag een keer taco’s eten, dus gingen wij naar ‘La Parilla’. De taco’s waren te eten, maar de lekkerste waren toch op Isla Mujeres. Het is lekker om eens te eten/gegeten te hebben, maar ik kan niet zeggen dat ik echt fan van taco’s ben. Maar ken je mij? Dan weet je dat deze bounty het liefst eet wat ik ken, dus joejoe voor de echte Lauren kenners zal dit geen verrassing zijn.

Na de outletplaza, waar wij voor €0,70 hebben geparkeerd… ZEVENTIG CENT… Sorry was even afgeleid door de €0,70 parkeerkosten. ANYWAY, wij reden door naar Mercado 28. Dit is te vergelijken met de Bazaar van Beverwijk, maar dan alleen maar met souvenirshops! Je wordt elke seconde aangesproken en er worden je allerlei dingen aangesmeerd. Als je gratis drank wilt hebben, nouja drank… tequila, dan moet je daarna toe. Bij elke shop is er wel een “free tasting”.

In Cancún, of in ieder geval dit gedeelte, hebben zij niet gehoord van het concept rijstroken. Wil je met 2/3 naast elkaar dan creëer je gewoon een baan, kan gewoon! Het is een hele ervaring, maar wel grappig om mee te maken en aan mee te doen. GO WITH THE FLOW! Voor alle Lauren kenners onder de lezers van deze blog: Lauren is de krampachtigheid zelve en flexibiliteit komt niet in mijn woordenboek voor, dus dat ik hier gewoon meekan met het verkeer zonder stress… JUAN mag het weten!

Wij zitten in hetzelfde hostel als de eerste dag dat wij in Mexico aankwamen. Niet dezelfde kamer met lekkende airco of de vervangende kamer. Dit keer een kamer in de krochten van het hostel. Wij moeten twee trappen op en één trap af voordat wij de kamer bereiken… MET bagage! Deze kamer heeft een airco die niet lekt, maar het blijft warm in de kamer…

Doordat wij de eerste dag om 23.30u aan waren gekomen en de volgende dag vrijwel direct vertrokken hadden wij niet gezien hoe het zwembad etc. er allemaal uitzag. Vandaag hebben wij eventjes gebruik gemaakt van het zwembad, maar het water was warm. Je kon niet zeggen dat je lekker kon afkoelen in het bad…

A65BD641-2BBF-4B9C-932A-ABC1406A54CDF08ED1D3-FB92-40AC-82BE-8C197C9B9378

Rond 16.45u gingen wij terug naar de kamer. Sinds onze aankomst in het hostel staat de airco op 16 graden, maar het koelt maar niet af. Wij vroegen of wij een extra ventilator mochten lenen, maar in plaats daarvan gingen twee medewerkers naar onze kamer en probeerden wij hun ervan te overtuigen dat het warm is. Dat vonden zij ook en wij kwamen overeen tot opnieuw een kamerruil. Echter, die kamer bleek nog warmer dan onze huidiger kamer. Wij zullen het hiermee moeten doen. Het is maar voor twee nachten. Tot nu toe is ons verblijf in Selina Hostel Cancún niet soepel verlopen… Jammer, want de kamers zijn over het algemeen wel prima.

Goed, genoeg gezeurd! Wij gingen om 19.30u eten naast ons hostel, lekker makkelijk! Ik koos voor de chicken wings BBQ. Het was lekker.

Morgen staat in het teken van de laatste sightseeing in Cancún, inpakken en nog een beetje proberen te slapen voordat wij zaterdagochtend rond 04.00/04.30u richting de luchthaven zullen vertrekken.