Dag 13 ~ Playa del Carmen

9 augustus 2023 - Tulum, Mexico

Vandaag staat onze dagtrip naar Playa del Carmen op de planning. Dat is ongeveer 50 minuten rijden vanaf Tulum.

Ik heb vandaag ontbeten met simpele, maar lekkere sunny side up eieren met toast.

IMG_6526

Daarna zijn wij naar Playa del Carmen gereden. Je kan wel zien dat dit meer de grotere steden/toeristische plekken zijn van Mexico. Langs de weg veel billboards, veel afslagen en meer borden langs de weg, meer stadsleven!

In Playa del Carmen hadden wij de auto op een betaalde parkeerplaats neergezet. Het kostte echt niks. Wij hadden onze auto daar 10.55u neergezet en om 14.00u kwamen wij het weer halen. Wij hebben omgerekend €3,- betaald. Waar in Nederland betaal je dat nog voor 4 uur parkeren?

Ik vond Playa del Carmen heel leuk. Er is een grote winkelstraat, Quinta Avenida. Hier vind je veel souvenirshops, onbekende en bekende winkels. De straat leek eindeloos. Ik heb een voetbalshirt van Mexico gekocht en twee armbandjes. Wij zijn opgelicht, want dat dunne armbandje (zie foto) bleek achteraf omgerekend €8,-!!! Terwijl dat armbandje met mijn naam gemaakt werd voor €12,-…

IMG_0730IMG_0746IMG_0750IMG_0751

Nadat wij een lang stuk hadden gelopen zijn wij omgekeerd en wilden langs het strand teruglopen. Wij dachten dat er wel een boulevard zou zijn, maar die was er niet. Dus moesten wij alsnog via de winkelstraat terug. Nadat wij uit geshopt waren zijn wij naar de auto gelopen voor onze strandspullen. Wij hebben heel even in de zee gezwommen en zijn daarna gaan lunchen. Zo culinair als wij zijn deden wij dit bij de McDonalds.

IMG_6529

Daarna zijn wij terug gereden naar het hotel. Never a dull moment met ons op reis. Er stond ineens een file aan de andere kant van de weg. Wij waren een beetje aan het kijken wat er precies aan de hand was, maar zagen pas laat dat er een vrachtwagen was gekanteld. Wat mij eigenlijk niet verbaast als je weet hoe kamikaze sommige chauffeurs hier rijden… Wij waren ook bijna op iemand geknald, die ineens remde (zonder remlicht) en vervolgens de afslag nam (zonder richting aan te geven). Gelukkig reageerde ik op tijd en ging alles goed!

In het hotel onze spullen verlost van al het meegenomen zand en daarna naar het zwembad gegaan. Rond 17.30u was ik er weer klaar mee en ben gaan douchen!

’s Avonds, zo creatief, gingen wij weer eten bij ‘Casa Sofia’. Onderweg zagen wij in ons gezichtsveld zagen wij iets over de weg glijden. Wij denken dat het een slangetje was.

Ik koos weer voor de carpaccio en de steak met mixed salad en french fries. Dat was nogal een gerecht! Het vlees siste nog na op de schaal. Het was heerlijk!

IMG_6543IMG_6544

Morgen is onze laatste dag in Tulum! Ook wel een beetje de laatste dag waar wij zo lekker kunnen relaxen/luieren. Voor alsnog is de planning de dag te beginnen met ontbijt en daarna naar het zwembad. Later op de dag willen wij nog even naar het centrum van Tulum voor een foto met de letters en om te kijken wat voor interessants het centrum ons te bieden heeft!

Het einde van de reis komt langzaam in zicht…

1. Els Vonk:
    9 augustus 2023
    Geniet maar van je laatste relax dag. Ben benieuwd wat voor spannende er nog op je pad komt. Groetjes.
  2. Lauren:
    9 augustus 2023
    Ik denk dat er niet zoveel spannends meer aan zit te komen. Zaterdag vliegen wij terug, maar je weet het nooit…
  3. Els Vonk:
    9 augustus 2023
    Precies. Ik zie het gebeuren.
  4. Lauren:
    Haha!
  5. Caroline:
    9 augustus 2023
    Geniet volop van je laatste dagen 😘
  6. Lauren:
    Thanks!