Dag 11 ~ Next stop: Tulum

7 augustus 2023 - Tulum Pueblo, Mexico

Vanochtend waren wij “laat” op. Rond 09.00u heb ik mij klaargemaakt en hebben wij de laatste dingen ingepakt voor vertrek.
We besloten de koffers al in te laden, naar het restaurant te rijden, te ontbijten en daarna op weg te gaan naar Tulum.

Ik koos dit keer voor de enchiladas. Die waren niet heel smaakvol… jammer! Had er andere verwachtingen van.

IMG_6471

Na het ontbijt zijn wij vertrokken naar Tulum. Het was een relatief kort ritje, ongeveer 2 uur en 30 minuten. Met een korte tankstop zijn wij vrijwel in één keer doorgereden. Onderweg werden wij nog overvallen door een gekko die ineens op onze ruit belandde en een stukje met ons meereed…

ccae81ce-072b-4560-8813-d426729e6751

Het hotel waar wij nu verblijven is ook weer een soort resort, vergelijkbaar met die van Bacalar. Wij hebben een armbandje gekregen, waarmee wij de deur kunnen openen. Er is een rooftop zwembad, zitjes en een restaurant. Hier hebben zij wel expliciete strenge regels. Voor alles wat je kapot en/of kwijtraakt moet je betalen. Wij moesten hier ook betalen voor de garage.

IMG_0442

Vandaag zijn wij bij het hotel gebleven. Wij waren er al rond 13.00u en onze kamer was al gereed, dus wij konden er direct in. Dat was prettig! Wij hebben ons omgekleed en hebben bij het zwembad gelegen. Rond 15.00u zijn wij gaan lunchen. Ik koos voor de french fries, lekker basic!

IMG_0396IMG_6476

Rond 17.00u vond ik het genoeg in de zon en ben naar de kamer gegaan om te douchen en om te kleden. Wij zijn daarna nog even naar een supermarkt gereden voor snacks en drinken.

Terug in het hotel was het tijd voor avondeten. Wij liepen naar het restaurant, maar die bleek dicht. Wij moesten toen op zoek naar iets anders. Op 10 minuten lopen zat er een Boston Tulum. Een Amerikaans georiënteerd restaurant met burgers, steak, wings, pasta, pizza en noem maar op. Ik koos voor de Crispy Buffalo Chicken burger.

IMG_6491

Terug in het hotel even de planning besproken. Wij hebben wat andere interesses, dus morgen doen wij deels een programma samen en deels apart.

1. Annemiek:
    8 augustus 2023
    Het ziet er vooral erg lekker uit😋
  2. Lauren:
    9 augustus 2023
    Alles was ook erg lekker! 🤗