Dag 1 ~ Vertrek naar Cancun

28 juli 2023 - Cancún, Mexico

“Goedemorgen, ik ben me aan het klaarmaken want ik ga weer op vakantie en neem jullie natuurlijk mee op mijn reis.”

De dag begon vandaag om 05.00u Nederlandse tijd toen ik rustig opstond, onder de douche sprong, een theetje dronk en om 06.00u Paulien ging halen voor onze reis naar Mexico.

Wij waren ruim op tijd bij de luchthaven en iets voor 8.00u waren we door de security heen. Om 08.05u stond ik bij de McDonalds, haha! Ergens op de wereld was het al tijd voor McDonalds. Wij hadden ook drinken gekocht voor tijdens de vlucht en wat overbleef voor daarna. Tenminste, dat dachten we. Maar ik hou het nog even spannend, to be continued…

Tot aan de gate hadden wij geen stoelnummers en wisten wij niet of wij naast elkaar zaten. Uiteindelijk zaten wij wel naast elkaar, maar gescheiden door een gangpad.

Ik stond natuurlijk weer  op de gastenlijst voor het feest “Extra controle” en dat betekende dat ik en mijn handbagage opnieuw gecontroleerd werden op explosieven.

Rond 10.00u vlogen wij naar Dallas, wat ruim 9 uur en 30min. duurde. Tijdens de vlucht kregen wij allemaal lekkere dingen! Wij waren net in de lucht en toen kregen we een zakje mini pretzels en drinken. Kort daarna avondeten en drinken, ik koos voor aardappelpuree met gehaktballetjes en sperziebonen! Lekker hoor. Ergens tijdens de reis kregen wij ook nog een ijsje en een BBQ chicken wrap.

Ik heb een film gekeken en ben begonnen aan de serie ‘The Night Agent’. Tot aan Dallas heb ik tot aflevering 6 gekeken.

Op Dallas aangekomen moesten wij weer door de security. De Texaanse beveiliging is zo overdreven. Al ons drinken, gekocht en gekregen in het vliegtuig, werd weggegooid. Wij moesten zelfs onze schoenen uit doen. De mensen zijn totaal niet aardig en een beetje agressief zelfs.

Paulien moest zelf haar water weggooien, begeleid door security en moest daarna opnieuw haar schoenen uitdoen en door de controle. BI-ZAR!

Al heel de dag zijn de vluchten een raadsel, want ook voor de volgende vlucht stond nergens waar wij moesten zijn. Dus wij vroegen het aan een mevrouw en zij vertelde ons dat wij in Terminal A moesten zijn. Met een futuristische interne trein vertrokken wij naar Terminal A.
Wij gingen opnieuw op zoek naar eten en ik at opnieuw McDonalds. Wij twijfelden tussen kipnuggets en cheeseburgers, want hier in de VS krijg je 10 nuggets of 2 cheeseburgers bij een menu. Uiteindelijk besloten wij beide menu’s te nemen en alles met elkaar te delen. Zo hoefden wij ook niet te kiezen!

Terwijl wij aan het eten waren kregen we een bericht dat onze vlucht met 45min. was vertraagd en niet vanuit Terminal A vertrok maar vanaf Terminal C. Hup die trein weer in en naar de juiste Terminal.

Uiteindelijk bleek onze vlucht niet met 45min. vertraagd, maar met 1 uur en 10min. Mede daardoor heb ik seizoen 1 van ‘The Night Agent’ inmiddels helemaal gezien, in één dag. In verschillende tijdzones wel haha!

Het duurde niet lang de vlucht naar Cancun, 2u19min. maar ik merkte aan mijzelf dat ik er wel helemaal klaar mee was.

Op de luchthaven van Cancun ging alles redelijk snel. Toen wij door de security waren stonden onze koffers al te wachten.

Het was inmiddels 23.15u, dus wij besloten voor veiligheid en gemak te gaan en een taxi te nemen naar het hostel. $60,- armer, maar anders moesten wij in het donker de bushalte zoeken…

Eenmaal bij het hostel aangekomen kregen wij een kamer die er goed uitzag. Eigen badkamer, keuken, best veel ruimte. Een soort studiootje, helemaal prima. Totdat je ging douchen, dat was niet meer dan een nevelachtige straal en was koud…

En als klapper van de avond, een lekkende airco. Niet een druppeltje hier en daar wat eventueel met een handdoekje eronder op te lossen is. Nee, standje Niagara Falls kwam uit de airco…

Wij kregen een andere kamer toegewezen en nu 00.33u gaan we eindelijk slapen.

Doei!

IMG_6001C5FDC1CE-1979-4781-90E8-CCA21A5F026F

1. Nevi:
    28 juli 2023
    Dat klinkt alweer spannend zeg! Dat belooft wat te gaan worden!
  2. Lauren:
    29 juli 2023
    Ach ja, zonder spanning is het ook zo saai! Haha
  3. Joyce:
    28 juli 2023
    Yep, Lauren...spannend en onvoorspelbaar, er staat nog veel meer te overkomen.
  4. Lauren:
    We gaan het meemaken!
  5. Els Vonk:
    28 juli 2023
    Welterusten! Ik zie uit naar jullie volgende belevenissen. Veel plezier!
  6. Lauren:
    29 juli 2023
    Leuk dat je me weer volgt!
  7. Els Vonk:
    29 juli 2023
    Natuurlijk! Ik vind je verslagen heel leuk. Uitdaging voor de nieuwe.