Dag 25 ~ 22 mei: Een lange dag

24 mei 2022 - Santa Monica, California, Verenigde Staten

Vandaag vertrok ik van San Francisco naar Santa Monica voor de laatste dagen. Ik wilde langs de kustlijn rijden, maar dat duurde meer dan 8 uur, dus ik ben vroeg vertrokken. Om 8u zat ik in de auto richting Big Sur. Je gelooft het niet, maar er begon WEER een lampje te branden. Bandenspanning dit keer! Grappig genoeg kwam die gedachte laatst wel bij me op, dat ik even mijn bandenspanning moest checken na 3 weken non stop gereden te hebben. Ik heb zoveel verschillende ondergronden inmiddels gereden dat ik dacht: "Het is misschien goed om dat eens te controleren". Nog voor ik dat uit mijzelf kon doen gaf de auto het al aan. We zitten nu op één lijn, we voelen elkaar aan haha! Ik ging naar een tankstation en heb de banden opgepompt. Alleen hier gaat het niet piepen als de banden genoeg lucht hebben, zoals in Nederland. Ik had alle banden een beetje bijgevuld, maar het bleef branden… Nog een ronde bijvullen en nog bleef het branden… Lichte paniek toen en belde thuis. Echt stom ook, alsof zij je kunnen helpen 9.000km verderop HAHAH! Maar terwijl ik met thuis bel stopt het lampje met branden! Gelukkig… We kunnen weer gaan!

Ik was in de veronderstelling dat Big Sur een uitkijkpunt was. Waarom ik dat dacht, geen idee. Ik denk dat ik zoiets had gezien op Google. Maar het bleek een klein dorpje waar je kon verblijven, hiken etc. en daar had ik niet echt tijd voor. Gelukkig was ik daarvoor al wel ergens gestopt voor het uitzicht van de kust en daarna waren ook genoeg punten om te stoppen. Op een gegeven moment moest ik keuzes maken waar ik wel en niet zou stoppen. Er was één uitkijkpunt waarvan ik het wel jammer vond dat ik die had gemist. Er waren zeeleeuwen daar…! Maar ik kan niet alles zien en ook nog 8 uur rijden. Anders kwam ik nooit meer in Santa Monica aan. Eenmaal op de highway 1 kwam ik er niet meer van af, dus ik heb bijna heel de highway af gereden tot mijn 2e tussenstop In-‘N-Out burger. Helemaal mijn ding tegenwoordig! Ik had zo’n honger, dat ik weer koos voor de double-double. Ik was sneller dan het licht, zo snel was het op! Terwijl ik daar zat voelde ik wel dat ik al aardig moe was. Het was eigenlijk mijn bedoeling om Big Sur als tussenstop te hebben en even te rusten op het uitkijkpunt. Toen bleek dat dat niet echt kon, heb ik daar getankt en ben al snel weer in de auto gestapt en op punten langs de weg gestopt. Hierdoor had ik al gauw bijna 5 uur achter elkaar gereden. Niet zo gek dat ik moe werd na het eten. Maar ik wilde het snel afmaken, dus na het eten ben ik snel door gegaan naar het hostel. Wat nog 3 uur rijden was en ik ook nog een half uur in de file stond. Uiteindelijk kwam ik om 18.00u aan bij het hostel. Ik heb er vandaag dus 10 uur over gedaan om van locatie A naar B te gaan. Mijn god... niet zo gek dat ik nu helemaal kapot ben.

IMG_9808 (1)IMG_9830 (1)IMG_9851 (1)

Het vervelende is dat ik T-Mobile internetdata heb en verder geen service. Mijn telefoon zat op het AT&T netwerk, maar dan ontvang ik niks en kan ik niks verzenden. Ik had thuis wel berichten gestuurd, zoals ik altijd doe als ik van locatie A naar B rijdt. In de hoop dat, zodra ik verbinding zou hebben, het zou aankomen. Langs de Pacific Coast is er geen goede verbinding en soms helemaal niet. Gelukkig vond ik op het terrein van de In-'N-Out burger WiFi en kon ik ze laten weten dat ik inmiddels al richting het hostel ging, dus de laatste stop. In Nederland werden ze al een beetje ongerust, want de laatste keer dat ik niks van mij liet horen had ik autopech en moest ik de auto omruilen. Gelukkig was er dit keer niks aan de hand, maar had ik gewoon slechte verbinding!

In het hostel heb ik dit keer een 6-persoons vrouwenslaapzaal, 4-persoons was helaas al volgeboekt. Tot nu toe heb ik het pas 2x meegemaakt, in alle hostels, dat de kamer helemaal vol zat. Er is zoveel verloop in een hostel. Het voelde wel fijn om hier weer terug te komen! Ik ken dit hostel en de buurt een beetje. Fijn om de laatste dagen van je reis door te brengen denk ik :) Tot nu toe ben ik de enige in de kamer, maar dat kan elk moment veranderen. Toen ik aankwam heb ik al mijn spullen in de kamer gezet en heb mijn noodles van gisteren opgegeten. Daarna ben ik lekker gaan douchen en gaan chillen in de kamer. Ik heb nog even met mijn zus gebeld.

Morgen wil ik naar Hollywood. Ik moet even kijken of het lukt om zowel de Walk of Fame te doen als een hike naar Griffith Observatory of dat ik er 2 verschillende dagtrips van maak. Morgenochtend ga ik ook even bij de receptie vragen wat makkelijker is, met de auto of met OV naar Hollywood. Hier downtown Santa Monica heb je, net als ik downtown San Diego, geen gratis parkeren. Hollywood is natuurlijk erg toeristisch en downtown LA, dus ze weten precies waar ze geld op kunnen verdienen ;) Het is te vergelijken met als je naar Rotterdam Centrum gaat, dan is er ook nauwelijks gratis parkeren, tenzij je bekend met straatjes.

Slaap lekker!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Els Vonk:
    24 mei 2022
    Je houdt het goed vol met lange uren maken. Gelukkig dat je pech gauw verholpen was.
    Veel plezier in Hollywood.
  2. Lauren:
    25 mei 2022
    Ik ben inmiddels ervaren in het maken van lange ritten, hahah! Neehoor grapje, maar als je eenmaal weet wat je max is dan probeer ik wel door te trekken. Zeker zo aan het einde. Je bent op een gegeven moment ook wel klaar met jezelf continue te verplaatsen van A naar B en zeker als je weet dat het een geruime tijd duurt, dan liever even door trekken dan dat het nog langer gaat duren.

Ja, dit keer gelukkig geen technisch mankement, maar gewoon iets "simpel"
  3. Piet Vaan:
    24 mei 2022
    Maak op the walk of fame een pica van The Doors voor me😁